Pomoc TS 212 i uszkodzone dyski

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Marcin B.

Nowy użytkownik
Noobie
20 Sierpień 2013
4
1
3
55
QNAP
Ethernet
1 GbE
Witam Wszystkich po Świętach

Jestem szczęśliwym posiadaczem modelu TS 212, w którym pracowały sobie dwa dyski: Seagate 3TB (ST3000DM001) oraz Samsung 1.5 TB (HD154UI).
W piątek współpracy odmówił Seagate - wydaje charakterystyczne odgłosy cykania i nie jest widoczny przez NAS-a, jak i przez dowolny inny komputer. Umarł - zdarza się - na szczęście jest na gwarancji. Natomiast w sobotę współpracy odmówił Samsung - po zdemontowaniu Seagate'a trafił w gniazdo nr 1 (lub też 0 - zależy jak kto liczy) i tam przepracował ok 12 godzin. Za pomocą funkcji z QTS chciałem sprawdzić dysk, ale sprawdzanie błędnych sektorów powodowało wydobywanie się dziwnych odgłosów z dysku. Dwa dyski umierające w tym samym czasie to trochę zastanawiające, więc przełożyłem Samsunga do drugiego gniazda. NAS się uruchomił, znalazł dysk który był już używany w NAS-ie, w trakcie procedury inicjującej system uruchomiłem funkcję sprawdzania uszkodzonych sektorów. Po kilkunastu godzinach sprawdzania pokazał prawie 500 uszkodzonych sektorów.
Czy jest zatem jakaś możliwość, żeby sprawdzić poprawne działanie samego NAS-a, albo konkretniej portu SATA? Samsung 'zachorował' będąc podłączonym do tego samego portu co wcześniej Seagate. Nie chciałbym nowego dysku narazić na niepożądane działania ze strony urządzenia, zwłaszcza że jest jeszcze na gwarancji.
A może to tylko zbieg okoliczności i nie mam się co martwić...

Będę wdzięczy za wszelkie sugestie...

Dziękuję i pozdrawiam
Marcin
 
Sęk w tym, że ten Samsung w miejscu po Seagate parę dobrych godzin popracował, w trakcie testów charczał jak głupi, a po przełożeniu do drugiego portu 'potulnie' przeszedł kilkunastogodzinny test (aczkolwiek jego rezultaty nie były zadawalające).
Stąd moje podejrzenia co do NAS-a.
 
Próbuję wystartować NAS-a z dyskiem samsunga podłączonym do pierwszego portu SATA. Niestety nieskutecznie - inicjowanie dysku nie zadziałało - trzeba robić reset z Qfinder'a. Przywrócenie ustwień fabrycznych zakończyło się błędem FW00007 i sugestią kontaktu z Pomocą Techniczną QNAP. Dioda od dysku świeci wściekle czerwono...
 
No niestety innych dysków brak...
Ale spróbuję coś poszukać...
Udało mi się sformatować samsunga pod Windows (przeszedł pełny - nie szybki - format). Dopiero wtedy qnap go sobie obrobił po swojemu. Jak na razie żadnych niepokojących odgłosów. Niech podziała - zobaczymy co dalej.
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. FW00007