TS-230 vs TS-251 do zastosowań domowych

zyxio

Passing Basics
Beginner
29 Wrzesień 2022
22
0
1
36
QNAP
HS-251
Ethernet
802.11ac (Wi-Fi 5)
Szukam sprzetu do zastosowań domowych - backup komputera + magazyn filmów, zdjęć i klient torrent.
Czy warto dopłacić do takich zastosowań do ts-251 ?
Ten pierwszy to okolo 700zł a drugi prawie 1200zł.
Nie lubie spędzać tygodni na konfiguracją systemu, jestem laikiem. Ustawiam raz i ma działać przez lata.
Czy na qnapie nie ma problemów z ssl? Chodzi o klienta torrent bo niektore strony zaczynają wymagać połączeń przez https.
Posiadam łącze 300mbit ale pewnie niedługo będzie 1gb/s
 
.
Nie lubie spędzać tygodni na konfiguracją systemu, jestem laikiem. Ustawiam raz i ma działać przez lata.

To zapomnij o NAS, tylko kup duży HDD i zgrywaj dane wg potrzeb i dysk do szafy.

NAS trzeba administrować, aktualizować itp. bo później jest płacz. A ostatnio jest dużo ataków na 'porzucone' i źle administrowane NASy.


Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Tak tak ale tak samo mogą mi się włamać do laptopa. A aktualizację krytyczne chyba można ustawić tak żeby robiły się automatycznie o ile się nie mylę?
wracając do tematu proszę o odpowiedź na postawione pytanie....
NASa potrzebuje do chmury i do torrenta. Zaden dysk podlaczany na usb mi tego nie zapewni.
 
Zaznaczę że specem nie jestem, ale też rozważam kupno takiej zabawki jak TS-230. Nie potrzebuję 24/24 całych swoich zasobów, mógłbym synchronizować się raz na miesiąc tym małym dwu-zatokowcem który by sobie plumkał 24/24. Oszczędności energii bym miał 900kWh rocznie.
 
Nie lubie spędzać tygodni na konfiguracją systemu, jestem laikiem. Ustawiam raz i ma działać przez lata.
Kup sobie seedboxa i masz to co chcesz - mamy na forum nalot takich właśnie "użytkowników".
to tak jak z autem - nie serwisujesz , to się pierd...li. - to samo jest z czymkolwiek podłączanym do internetu.

QNAP TS-251D-4G​

droższy ale za to ma wszystko co trzeba .. czemu nie to co podałeś ? bo: