Pomoc TS-231 P wolumen tylko do odczytu nie można sprawdzić systemu plików

Coolbob

Passing Basics
Beginner
4 Styczeń 2022
14
1
3
54
QNAP
null
Ethernet
100 GbE
Witam. Na początek powiem, że w kwestii NAS jestem laikiem (przeciętnym użytkownikiem domowym) i obecnie mam następujący problem - podczas kopiowania pliku z PC do NAS (TS-231 P) nastąpił błąd oraz komunikat, że dysk jest w trybie tylko do odczytu. Po zalogowaniu do NAS wskazuje problem (wolumen tylko do odczytu) i rekomenduje wykonanie sprawdzenie systemu plików. Przy próbie sprawdzenia systemu plików wyświetla komunikat, że nie może odłączyć wolumenu. Nie wiem co robić :(
Dodam, że wolumen zajęty w ok. 50%.
Będę wdzięczny za pomoc...
 
Zrobić backup danych. Sprawdzić dyski pod PC. Dyski na liście kompatybilności z QNAP?
Ok, będę musiał tak zrobić. Co do kompatybilności - nie jestem pewien - wydaje mi się, że kiedyś to sprawdzałem, ale sprawdzę jeszcze raz (jakieś 1,5 roku działało wszystko OK)..
Połączono posty:

reboot i sprawdzenie dysku wg zaleceń
jak się nie uda - to kopia zapasowa gdzies i sprawdzaj te dysk(i) w komputerze za pomocą narzędzia producenta dysku.
Robiłem już kilka razy reboot i wciąż nie mogę w NAS wykonać sprawdzenia systemu plików, więc pewnie pozostaje wyjęcie i sprawdzenie w PC.
 
Dyski sprawdzone pod windą i wszystko wygląda OK. Po włożeniu ponownie do NAS i uruchomieniu trwa przebudowa macierzy RAID (potrwa ok. 78h :( )
Połączono posty:

W każdym razie wolumen wciąż w trybie tylko do odczytu
2022-01-06_12h13_28.png
2022-01-06_12h13_54.png
 
Dyski sprawdzone pod PC narzędziami producenta dysku - wszystkie testy przeszły pozytywnie. Po odbudowie macierzy RAID 1, wolumen nadal tylko do odczytu i sugeruje sprawdzenie systemu plików. Niestety przy uruchomieniu sprawdzania wyskakuje komunikat:
1641809726593.png

i wraca do punktu wyjścia. Jakieś sugestie?