TS-231K, TS-251D

eristoff

Nowy użytkownik
Noobie
28 Grudzień 2020
5
0
1
39
QNAP
null
Ethernet
1 GbE
Witam.
Na wstępie mam nadzieję, iż nie rozbudzę zbyt dużego gniewu forumowiczów.
Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o serwery NAS, dlatego na początek mam kilka pytań.

1. Podstawowym zamiarem zakupu serwera NAS jest konieczność posiadania serwera FTP - dostęp różnych osób z przydzielonymi uprawnieniami. W mojej pracy tylko i wyłącznie do tego dobrze sprawuje się TS-231P. TS-231K ma niemal identyczne parametry

2. Drugą rzeczą jaką ma się zajmować NAS to prywatna chmura

3. Myślałem o TS-251D jako o stacji multimedialnej - pytanie do użytkowników - czy przez port HDMI da radę odpalić na TS-251D filmy 4k h.265/h.264 10 bit?


4. Boję się również samodzielnej konfiguracji. Korzystam z internetu kablowego TOYA w Łodzi . IP jest adresem prywatnym, aczkolwiek jest możliwość jednego stałego, zewnętrznego adresu IP do urządzenia. Czy jak nadam ten adres do NAS to rozwiąże problem widoczności serwera FTP dla użytkowników poza siecią lokalną? NAS będzie podłączony bezpośrednio po kablu do modemu CISCO do którego kompletnie nie ma dostępu. Oraz czy będzie nadal widoczny w sieci lokalnej?

Z góry dziękuje za pomoc :)
 
4. Czy masz adres publiczny ? Nie ? zapomnij o FTP - KROPKA, pomijając bezpieczeństo tego rozwiązania ...
3. Nie
2. Aha
1. Aha

QNAP przeważnie stoi w sieci domowej , to czy ma adres prywatny Twój internet , nie ma nic z tym wspólnego.
 
4. Czy masz adres publiczny ? Nie ? zapomnij o FTP - KROPKA, pomijając bezpieczeństo tego rozwiązania ...
Tak jak napisałem wcześniej - mogę wystąpić o przypisanie jednemu urządzeniu po podaniu jego adresu MAC o przyznanie zewnętrznego, publicznego, stałego adresu IP. Tylko nie mam dostępu do modemu od kablówki pod który będzie podpięty do tego urządzenia.
jak zadbać o bezpieczeństwo?