Pomoc TS-251 The system is unable to save your settings due to insufficient ramdisk space...POMOCY ;)

logar4

Passing Basics
Beginner
15 Listopad 2015
24
4
3
50
QNAP
HS-251
Ethernet
100 Mbps
Witajcie, zainstalowałem do TS-251 4GB RAM (zamiast firmowego 1 GB) i działało przez 3 dni OK nic sie nie działo złego. Teraz dołożyłem kolejne 4 GB i po jakimś czasie - kilkadziesiąt minut później - system wyświetlił błąd:

Błąd 2015/11/22 10:34:34 System localhost (a instalacja +4GB RAM była około 8:30)
The system is unable to save your settings (file = [/tmp/wireless_status], section = [], field = [status], value = []) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.

Pamięć to KVR16LS11/4 (4GB PC3L-12800 CL11204-Pin SODIMM) Kingston. W obu slotach taka sama. (nówki sztuki prosto ze sklepu)
Po przywróceniu starej konfiguracji znów (on kilkunastu minut) działa poprawnie (czyli na 4 GB) choć podniesienie systemu trwało jakoś dziwnie długo.

Co wg was może być przyczyną -
1. uszkodzona pamięć ?
2. jakaś zła konfiguracja ?
3. niekompatybilna/niewłaściwa pamięć ?
4. inne?
5. a może ten błąd w ogóle nie jest związany z moimi instalacjami i to tylko zbieg okoliczności ?

Macie może jakieś doświadczenia w tej kwestii ? Pomóżcie proszę. Chciałbym jednam zainstalować tę kość o mieć 8 GB.

Piotr.
 
Hej, podaj wersję firmware i instaluj Diagnostic Tool. Zrób dumpa logów i koniecznie do QNAP Helpdesk -

5. a może ten błąd w ogóle nie jest związany z moimi instalacjami i to tylko zbieg okoliczności ?
U mnie wystąpił zupełnie bez przyczyny związanej z hardware. Nic nie zmieniałem, nic nie wymieniałem a i tak coś zawaliło ramdysk. Stawiam na że to wina jakiejś aplikacji. Wysyłaj do producenta, niech sprawdzają.
 
  • Lubię to
Reakcje: kaktus
wersja oprogramowania to:
4.2.0 Build 20151023.

Przejrzałem logi i problem zaczął się wcześniej zaraz po instalacji RAM i podniesieniu systemu - pierwszy komunikat to:

Informacja 2015/11/22 08:52:09 System localhost [Media Library] Media Library Server started.

potem błedy:

Informacja 2015/11/22 08:52:46 System localhost [Media Library] Thumbnail generate failed: /share/CACHEDEV1_DATA/homes/admin/.Qsync/!__filmy/michał/01_2010/render/01-03_2010V1 38ED006D/32a69e15_250_1.M2V
(być może związane jest to z plikiem którego system "nie zna" błąd pojawia się zwykle przy plikach tego tylu lub MOV.

i potem już regularnie to co poprzednim poście.

Piotr
odpowiedź jaką dostałem po zgłoszeniu błędu do wsparcia:


this error message is commonly caused by installed apps, that save temporary files to wrong locations on system ramdisk - what apps do you have installed?


There is a simple solution - advanced system reset - holding reset button for 10 seconds, this will reset all NAS settings including users, permissions, services but it will keep your data intact.

If you don't want to do that, it's also likely possible that it can be fixed some other way - log in to SSH, execute following command and send me the output:

Kod:
[~] # du / -xh --max-depth=1


pocieszające jest to że to raczej niezainstalowana pamięć ;)

pozdrawiam

Piotr
 
  • Lubię to
Reakcje: kaktus
yyy - uruchom ponownie NASa ... jeśli usterka się powtórzy to musisz, wyłączyć wszystkie aplikacje, włączać je jedna po drugiej i sprawdzać czy userka się powtórzy.


awaria powtarza się mniej więcej co tydzień ... więc zaproponowana metoda jest trochę bez sensu przy dużej ilości aplikacji.

Może ktoś ma inny pomysł ?
 
urządzenie - 453 pro ( 3x3TB raid 5) + ssd cache
qts v 4.2 ( 2015/11/18)

Urządzanie pracuje kilka dni i robię restart,
Status Przy wolumenie pojawia się ( sprawdź system plików czy jakoś tak)
robię to i wywala mi taki bałagan w logach: (załącznik)

restart zazwyczaj pomaga.

również nie pierwszy raz zdarzyło mi się że po restarcie zostaje od montowana od puli pamięci pojemność zarezerwowana na migawki ( u mnie 5 %).
muszę usunąć wszystkie migawy i dodać ją ponownie.

spotkał się ktoś z czymś takim ?
 

Załączniki

  • logus.txt
    164,3 KB · Wyświetleń: 50
Nie chce mi się wierzyć że nagle po wgraniu 4.2.0 wszystkim zgłaszającym się RAM sypnął. U mnie wyskoczyło raz podczas instalacji QTS na czysto, wcześniej przez rok nic się nie działo. Teraz też chodzi bez problemu, więc wykluczam ten trop. Ale kto wie :)
 
Wysłałem. Czekam na dalsze info co zrobili.

Mobilnie
dostałem odpowiedź z supportu:
There is some app blocking secure umount - please install our package in app center, which will chek on this problem (in attachnent)
It will log failed umount command in /mnt/HDA_ROOT/umountxxxxx.log
After failed umount, it will kill process and try again.
After reboot, it copies all log files from /mnt/HDA_ROOT into Public share.

zainstalowałem qpkq z załącznika:
qmount.png

ale nie kumam co z tymi logami.