Pomoc TS-269L nie widoczmy w otoczeniu sieciowym

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

mad paddy

Passing Basics
Beginner
9 Styczeń 2014
29
4
8
47
QNAP
TS-x69L
Ethernet
100 Mbps
witam
jestem tu nowy i nie mam wielkiego doświadczenia z nas więc proszę nie krzyczeć ;)

zastanawiam sie dlaczego nie widzę mojej nowej zabaweczki w otoczeniu sieciowym (windows 8.1)
oczywiście mogę je odnaleźć używając aplikacji "finder" wtedy do restartu będzie widoczny po prawej stronie okna windows'owskiego eksploratora plików, ale przecież nie o to chodzi.
Nie chcę mapować dysku, chciałbym aby był widoczny jako jeden z komputerów mojej sieci.
 
Aby osiągnąć taką funkcjonalność musisz uruchomić i skonfigurować usługę Samba, w panelu jako -> Usługi Sieciowe -> Sieć Microsoft, oraz w kompie odpowiednio skonfigurować otoczenie sieciowe (sieć domową).
 
witam ponownie
Mam jeszcze jedno niepoważne pytanie ;)

Kiedy po uruchomieniu komputera próbuję przeglądać zawartość NAS przez jakiś czas nie jest to mozliwe.
Tzn urządzenie jest widoczne w otoczeniu sieciowym, przy próbie otwarcia wyskakuje informacja, że nie mozna go zlokalizować itp
Wystarczy odczekać i tu różnie czasem 10 sekund czasem koło minuty i spróbowac ponownie.
Do restartu będzie chodziło bez zastrzeżeń

Komputer z systemem windows 8.1
ip z palca zarówno dla NAS i komputera adresy spoza dhcp routera

identyczną sytuację miałem z My book live
asustor o dziwo działał bez najmniejszych problemów

mozna z tym coś zrobić?
 
Ostatnio edytowane:
Nie bardzo wiem o jakie logi ci chodzi
Znalazlem logi w zakładce "ustawienia systemowe"
ale nie ma tam nic kompletnie na ten temat. jedynie logi zmian jakich dokonałem czy zalogowani urzytkownicy etc.
dodam tylko, że w tym samym czasie kiedy nie moge przegladać plików z otoczenia sieciowego
bez problemowo loguję się do panelu zarządzania czy przez ssh

to samo dotyczy np logowania sie do gui transmission albo przegladania zawartości biblioteki twonky, bezproblemowo właczam filmy etc.