Pomoc TS-453 Pro transfer speed

MarekS73

Passing Basics
Beginner
22 Lipiec 2015
22
4
3
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
Dzień dobry,
jestem początkującym użytkownikiem QNAPa i dla tego nie potrafię znaleźć odpowiedzi na następujące pytanie:

Dla czego podczas kopiowania plików metodą drag and drop (PC Win 8 => QNAP) mam transfer na poziomie 70-75 MB/s
podczas gdy kopiując te same dane z tego samego PC-ta za pośrednictwem FTPa (założonego na QNAPie) transfer wynosi 106 MB/s

Znajdujący się na moim biurku MacBook Pro również potrafi kopiować dane na QNAPa z prędkością 106 MB/s.

O co chodzi? Co spowalnia transfer spod Windows? Czy ktoś z Was zna odpowiedź na te pytania?

Będę wdzięczny za odpowiedź
 
Silas, taki test przeprowadzałem już kilkakrotnie, ale na twoją prośbę zrobiłem to jeszcze raz. Żeby nie być gołosłownym screen poniżej.
Niestety prędkości bez zmian. Poprzednimi razami również nie zauważyłem żadnych istotnych zmian w prędkości kopiowania.

Kaktus,
na razie przeczytałem sześć wątków, ale nie znalazłem w nich odpowiedzi na mój problem... wybrałem jeszcze trzy inne które przeczytam, pozostałe wydają mi się bezzasadne.

1.jpg
 
  • Lubię to
Reakcje: kaktus
proste rzeczy do sprawdzenia:
  1. autonegocjacja na karcie sieciowej jest włączona ? Jeśli tak to co się ustawia ?
  2. wyłącz oszczędzanie energi
  3. wyłącz usypianie karty sieciowej
  4. czy sprawa powtarza sie po wyłączeniu i włączeniu adaptera sieciowego ?
 
ad. 1. autonegocjacja jest włączona i za każdym razem ustawia się 1Gb full duplex. Transfer do NASa próbuję poprawić od 3 miesięcy, w tym czasie nie zauważyłem problemów z siecią.
ad 2. na QNAPie mam wyłączone Eup. Teraz wyłączyłem oszczędzanie energii na przełącznikach.
ad 3. NIE WIEM gdzie mógłbym to zrobić. Czy podpowiesz mi?
ad. 4. Wyniki moich testów są niezmienne od 3 miesięcy... Myślę, że w tym czasie wielokrotnie wyłączałem kartę.

Po zmianach zrobiłem dwa pomiary testowe. Transfer spod Windows (drag&drop) bez zmian...
 
Pigers, dziękuję!