Pomoc TS-469L problem z dostępem

elmer3003

Entry Technician
Q Associate
7 Maj 2013
39
1
1
8
QNAP
TVS-x71
Ethernet
1 GbE
Dwa tygodnie temu zakupiłem urządzenie jak w temacie, nawet udało mi się "postawienie" go, niestety wczoraj chcąc doinstalować drukarkę sieciową wyłączyłem go twardym resetem (trzymając przycisk POWER przez ponad 10 sekund).
Od tego momentu urządzenie nie jest wyszukiwane przez Qfindera oraz w sieci (jest niewidoczne), natomiast po usunięciu dysków urządzenie jest znajdywane pod nowym adresem IP i chce się konfigurować od początku :/
Czy to oznacza iż będę musiał konfigurować urządzenie od nowa, tracąc tym samym wszystkie dane z 4 dysków ?
Generalnie nigdzie pomocy nie mogę uzyskać co do urządzeń Qnap, poprzednio używałem Netgear RedyNas i w tym przypadku nie było żadnych problemów co do pomocy, np. przez telefon, formularz itp. .
 
Generalnie nigdzie pomocy nie mogę uzyskać co do urządzeń Qnap, poprzednio używałem Netgear RedyNas i w tym przypadku nie było żadnych problemów co do pomocy, np. przez telefon, formularz itp. .
A w jaki sposób kontaktowałeś się z pomocą techniczną?


Od tego momentu urządzenie nie jest wyszukiwane przez Qfindera oraz w sieci (jest niewidoczne), natomiast po usunięciu dysków urządzenie jest znajdywane pod nowym adresem IP i chce się konfigurować od początku :/
Czy to oznacza iż będę musiał konfigurować urządzenie od nowa, tracąc tym samym wszystkie dane z 4 dysków ?
1) Czy Twój komputer jest podłączony bezpośrednio do tego samego switcha, w którym pracuje serwer?
2) Dane można zgrać chociażby przez LiveCD
3) TS-469L posiada wyjście na monitor - czy probowales taki podlaczyc i zobaczyc pod jakim adresem IP startuje box?
 
Próbowałem zarejestrowac urządzenie na stronie http://www.qnap.pl/, niestety bezsputecznie...
Przez telefon miły pan stwierdził że urządzenie nie pochodzi z "ich" dystrybucji i niestety pomocy nie udzieli...

Ad.1 Tak, komputer jest na tym samym routerze
Ad.2 Nie było z serwerem żadnej komunikacji - ad.3

Pomógł mi dopiero serwis z Chin...

1. Power off the NAS. Remove the HDD

2. Power on the NAS without any disk attached

3. After a short beep and a long beep,Run QNAP Finder, it will find the NAS.
Note: Do not re-initialize when the QNAP Finder prompt a message, if you have some useful data in the disk

4. Plug all disks back to NAS in original order.
push in till the previous HDD led flashes constantly green.(Not Blinking)

5. Connect the NAS by SSH port 22, login as admin
(Putty Tutorial: http://www.webmasters-central.com/a.../how-to-telnet-server-using-putty-ssh-client/ )
(Mac user please open Terminal and type: ssh admin@your_NAS_IP)

6. Issue the commands to check disk space
# config_util 1 --> Start mirroring of the first partitions.
# storage_boot_init 1
# df

7. Please issue the following commands to copy back default configfile
# cp /etc/default_config/uLinux.conf /mnt/HDA_ROOT/.config/
(You can also replace the text 'uLinux.conf' with others )
# rm -r /etc/config
# ln -sf /mnt/HDA_ROOT/.config /etc/config
# setcfg -f /etc/config/uLinux.conf Misc configured TRUE
# reboot

8. The above procedure will reset the configuration back to default and then you need to reconfigure it.
But all the share should be available now.
Do NOT to re-initialize the HDD,which would wipe out the data.

Sprawę traktowania przez polskich dystrybutorów też zgłosiłem...