Pomoc TS0543Be: Błędy na nowym dysku Seagate ST6000NM0115

qwertxx

Passing Basics
Beginner
3 Grudzień 2019
24
0
1
57
QNAP
TS-x53Be
Ethernet
1 GbE
Cześć.

Kilka dni temu zakupiłem mój pierwszy serwer QNAP TS-453Be i powoli poznaję jego możliwości.
Do serwera zakupiłem dwa nowe dyski Seagate Enterprise Capacity 6TB 3.5" 7200 SATA III (ST6000NM0115).
Zostały podzielone na partycje mniej więcej po połowie.
Po zainstalowaniu QTS na Dysku 1 ustawiony został RAID 1 na oba dyski.

Niestety dzisiaj QTS na Dysku 1 wykazał błędy doradzając jego wymianę. Włączyłem jego testowanie na QNAPie. System podał że całościowy test będzie trwał ponad 4h, ale po kilkunastu sekundach wyrzucił błąd odczytu i przerwał test. Drugi dysk (Dysk 3) nie wykazuje błędów, ale zapuściłem właśnie jego test.

Zamierzam podłączyć Dysk 1 do komputera z Windows i sprawdzić programem testującym producenta. Zrobię to w najbliższych dniach.

1. Co radzicie jeszcze wykonać zanim zgłoszą się z reklamacja do producenta?

2. Czy gdy system QTS był instalowany na Dysku 1 a póxniej ustawiony Raid 1 na oba dyski, to mogę wyciągnąć Dysk 1 i działać z Dysku 3, czy muszę ponownie instalować cały system?


upload_2019-12-3_13-30-37.png


upload_2019-12-3_13-31-7.png



upload_2019-12-3_13-33-45.png



upload_2019-12-3_13-34-2.png



Wersja oprogramowania Firmware: najnowsza
Model serwera: QNAP TS-453Be
 
my bad

1. wyczyścić dysk z danych - no chyba że dosłownie jest tam zero twoich danych prv
2. raid 1 = lustro , czyli te same dane są na obu dyskach. utrata jednego nie powoduje przerwy w pracy systemu. (chyba z 20 razy pisane na forum ...).
 
  • Lubię to
Reakcje: qwertxx