Pomoc Uszkodzony dysk w TS-212

andrewpogodny79

Nowy użytkownik
Noobie
4 Czerwiec 2015
5
1
3
45
QNAP
Ethernet
802.11n (Wi-Fi 4)
Witam forumowiczów.
Posiadam NASa TS-212. Mam dwa dyski po 2Tb, które pracują w RAIDzie. Dyski to WD RED, czyli typowo przystosowane do pracy w NASach.
Parę dni temu zauważyłem świecenie się kontrolki na czerwono na QNAPie dotyczącej dysku nr 2.
Wszedłem w Qfindera aby podglądnąć problem.
Przy dysku nr 2 widnieje info Status "błąd odczytu/zapisu dysku".
Zrobiłem SMART dysku, ale nic to nie daje. Widnieje info NIEPRAWIDŁOWY, wykryto błędy na dysku, zaleca się wymianę dysku.
Czy po tych objawach uważacie że padł dysk, czy da się coś z nim zrobić?
Jeszcze go nie wyciągałem.
Od razu powiem że nie jestem specjalistą w tej materii. Coś umiem sobie zrobić, ale bez szaleństwa.

Proszę o jakieś podpowiedzi co dalej.
 
Napisz coś więcej....
1) Czy masz dostęp do danych na tym dysku
2) Czy dysk jest widoczny np Samba albo przez www
3) Czy próbowałeś restartować NAS
4) Pokaż nam SMART dysku
 
Czy masz dostęp do danych na tym dysku
Chyba do wolumenu?
Czy dysk jest widoczny np Samba albo przez www
Który dysk?
Pokaż nam SMART dysku
Zrobiłem SMART dysku, ale nic to nie daje. Widnieje info NIEPRAWIDŁOWY


Proszę o jakieś podpowiedzi co dalej.

Jaki raid ?
Kopia danych, wywlekaj go z NAS'a, rób test dysku aplikacją producenta WD Support / Downloads / Other Products / Data Lifeguard Diagnostic for Windows
Jak rypnięty to odsyłaj na RMA i tyle.

jak sprawny to szukaj problemów w połączeniach dysku z NAS'em
 
Dokonałem próby wyjęcia i włożenia z powrotem ale ku...
Przy starcie NASA czuję że dysk pracuje. Do momentu zainicjowania systemu, obie diody od dysków świecą na zielono. Dopiero w momencie gdy NAS staje się aktywny, dioda od HDD2 świeci na czerwono.
Zamieściłem informację SMART dla tego dysku. Zobaczcie co to bo dla mnie to nic nie mówi. Ale może przy okazji się czegoś nauczę od Was.
Chciałem go dzisiaj podłączyć pod lapa i zrobić test dysku aplikacją WD, jak radził mariuszsal, ale okazało się że koledze pożyczyłem konwerter SATA na USB i nici.
SMART Dysku.jpg
 
Panie kolego nie szarp się z nim dysk jest rypnięty, nawet po samym atrybucie ID 1 i 197 jest na RMA
Czyli mówicie nie walczyć, tylko odesłać na gwarancji. Kupowałem te dyski w komputroniku, więc oddam do nich. Tylko co im mam powiedzieć, że NAS przestał czytać dysk. Czy może wydrukować SMART tego dysku. Nie mam ochoty słuchać jakiegoś kolesia czy to sprawdziłem lub to. Wolałbym jednoznacznie im zapodać temat i finito.
 
Serdeczne dzięki.
To jak wróci mi dysk z serwisu, to powiecie mi jeszcze jak zrobić żeby ustawić ponownie RAID i nie utracić danych które są na HDD1. Na razie NAS czyta dane z HDD1 i w zakładce "narzędzia zarządzające RAID'em, przy wolumenie "lustrzany wolumin dysku:1 , status jest "w zdegradowanym trybie"