WD1002FBYS brak dostępu do folderu (uszkodzony dysk?)

87marcin

Passing Basics
Beginner
19 Wrzesień 2010
12
1
3
37
QNAP
TS-110
Ethernet
100 Mbps
Witam!
Problem zaczął się gdy chciałem sprawdzić pliki przez SSH. Nie mogę wejść do folderu, wyskakuje błąd "input output error". Web File Manager widzi ten folder ale gdy go otwieram jest pusty. Zrobiłem restart Qnapa (TS-110) w logach pokazało się: [Single Disk Volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you run "check disk". Zrobiłem czyszczenie dysku, później Test prędkości i kolejny błąd: brak dostępu. W logach: [HDD SMART] HDD 1 Rapid Test result: Completed: read failure. Teraz robię Skanowanie uszkodzonych bloków po ok. 30 min. mam:

Skanowanie w poszukiwaniu uszkodzonych bloków:(0%)(Znaleziono uszkodzony blok(i): 170)

Skanowałem dysk jakiś tydzień temu i wszystko było ok. a teraz tyle uszkodzonych bloków?!
Dysk WD1002FBYS ma niecały miesiąc. Czy mam go oddać na gwarancję? Czy da się to jakoś naprawić? Jak przywrócić dane z tego dysku (folderu, o którym pisałem wcześniej)?
Qnap TS-110
3.3.3 Build 0928T
Dysk WD1002FBYS system plików ext4
Proszę o pomoc
 
Z mojego doświadczenia WD mają bardzo brzydką przypadłość - potrafią działać dobrze przez pół roku po czym w ciągu kilku dni połowa dysku zawala się badblockami :| Nie dziwi mnie wcale to, że WD przestają działać po miesiącu. Ostatni raz jak kupiłem WD (3 sztuki) to jeden przestał w ogóle działać po dwóch tygodniach od zakupu, a pozostałe dwa po około miesiącu złapały badblocki.

Na Twoim miejscu jak najszybciej bym skopiował dane na inny dysk, następnie podłączył bym tego WD do innego sprzętu i tam ponownie sprawdził czy ma uszkodzone sektory.
 
Dzięki za odpowiedź.
Część danych zdążyłem przekopiować. Dysk wysłałem na gwarancję, nic już nie mogłem zrobić. Badblocki się mnożyły. :( Mam nadzieję, że z gwarancją nie będzie problemów...