Pomoc Wymiana dysku - lustrzany wolumen dysku

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
D

Deleted member ordenski

Guest
Jestem początkującym użytkownikiem QNAP 212. Musiałem z powodu awarii wymienić jeden z dwóch dysków, dokładnie numer 2. Dysk pierwszy jest ustawiony "lustrzany wolumin dysku". Chcę, żeby dyski przekopiowywały między sobą dane. Proszę pomóżcie, nie potrafię ustawiać.
Zrobiłem format, następnie w zakładce "Zarządzanie Woluminem" klikam "utwórz" Wybieram "Lustrzany wolumen dysku RAID1" po kliknięciu dalej widać HDD2 (jest to wymieniony nowy), gdy kliknę "utwórz" pojawia się komunikat "Dokładnie dwa dyski są potrzebne". I niestety na tym jest koniec.
Poddałem się, proszę pomóżcie z góry dziękuję. Aha, oba dyski są tej samej firmy i pojemności.
 
ahh - nie popatrzyłem na model ... wyłącz NAS - podmień uszkodzony dysk i włącz - odbudowa RAID powinna zacząć się sama

postęp można obserwować w panelu zarządzania:

upload_2015-7-19_17-55-51.png
 
Jak pisałem, w tej dziedzinie jestem mało doświadczony i nie mam pewności, że oto chodzi.
Proszę, pomóżcie, przecież wymiana dysku na nowy powinna łatwa.
 

Załączniki

  • R.jpg
    R.jpg
    42,8 KB · Wyświetleń: 24
Standardowo, po włożeniu nowego dysku powinna ruszyć odbudowa raid. Jeśli tak się nie dzieje, to zapewne dlatego, że dyski mają inne pojemności. Jeśli możesz to wrzuć po kolei wyniki tych komend z konsoli
Kod:
fdisk -l /dev/sda
fdisk -l /dev/sdb
mdadm –detail /dev/md0
mount
 
podświetl drugi dysk i zobacz co jest w menu akcja
Przy drugim dysku "Akcja" jest nieaktywna :(
Standardowo, po włożeniu nowego dysku powinna ruszyć odbudowa raid. Jeśli tak się nie dzieje, to zapewne dlatego, że dyski mają inne pojemności. Jeśli możesz to wrzuć po kolei wyniki tych komend z konsoli
Kod:
fdisk -l /dev/sda
fdisk -l /dev/sdb
mdadm –detail /dev/md0
mount
Dyski są tej samej marki i pojemności. Może zadam niezbyt mądre pytanie, ale gdzie mam wpisać wymienione komendy?
Panowie, widzę, że macie mnie dość :(
 
Jestem laikiem i dla mnie wyczyszczenie dysku (usunięcie partycji) jest równoznaczne ze zrobieniem formatu. Nie chcę zrobić czegoś nie tak, dlatego wolę dopytać. Dzięki za potwierdzenie.
Dziękuję wszystkim, którzy starali się pomóc. Sprawa jednak była bardziej skomplikowna i potrzebna była pomoc specjalistów serwisu producenta. Po kilku zdalnych połączeniach z drugim końcem świata, dziś jest już wszystko ok. Jeszcze raz dziękuję za dobre chęci.
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.