Pomoc Wymiana dysku - lustrzany wolumen dysku

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
D

Deleted member ordenski

Guest
Jestem początkującym użytkownikiem QNAP 212. Musiałem z powodu awarii wymienić jeden z dwóch dysków, dokładnie numer 2. Dysk pierwszy jest ustawiony "lustrzany wolumin dysku". Chcę, żeby dyski przekopiowywały między sobą dane. Proszę pomóżcie, nie potrafię ustawiać.
Zrobiłem format, następnie w zakładce "Zarządzanie Woluminem" klikam "utwórz" Wybieram "Lustrzany wolumen dysku RAID1" po kliknięciu dalej widać HDD2 (jest to wymieniony nowy), gdy kliknę "utwórz" pojawia się komunikat "Dokładnie dwa dyski są potrzebne". I niestety na tym jest koniec.
Poddałem się, proszę pomóżcie z góry dziękuję. Aha, oba dyski są tej samej firmy i pojemności.
 
ahh - nie popatrzyłem na model ... wyłącz NAS - podmień uszkodzony dysk i włącz - odbudowa RAID powinna zacząć się sama

postęp można obserwować w panelu zarządzania:

upload_2015-7-19_17-55-51.png
 
Jak pisałem, w tej dziedzinie jestem mało doświadczony i nie mam pewności, że oto chodzi.
Proszę, pomóżcie, przecież wymiana dysku na nowy powinna łatwa.
 

Załączniki

  • R.jpg
    R.jpg
    42,8 KB · Wyświetleń: 24
Standardowo, po włożeniu nowego dysku powinna ruszyć odbudowa raid. Jeśli tak się nie dzieje, to zapewne dlatego, że dyski mają inne pojemności. Jeśli możesz to wrzuć po kolei wyniki tych komend z konsoli
Kod:
fdisk -l /dev/sda
fdisk -l /dev/sdb
mdadm –detail /dev/md0
mount
 
podświetl drugi dysk i zobacz co jest w menu akcja
Przy drugim dysku "Akcja" jest nieaktywna :(
Standardowo, po włożeniu nowego dysku powinna ruszyć odbudowa raid. Jeśli tak się nie dzieje, to zapewne dlatego, że dyski mają inne pojemności. Jeśli możesz to wrzuć po kolei wyniki tych komend z konsoli
Kod:
fdisk -l /dev/sda
fdisk -l /dev/sdb
mdadm –detail /dev/md0
mount
Dyski są tej samej marki i pojemności. Może zadam niezbyt mądre pytanie, ale gdzie mam wpisać wymienione komendy?
Panowie, widzę, że macie mnie dość :(