Witam.
Qnap TS-231, firmware 4.1.4 Build 20150820, zainstalowane dwa dyski WD RED 4TB (te same modele i ten sam firmware).
Od zakupu urządzeń minęło około 3 tygodni. Praktycznie od początku Qnap (S.M.A.R.T) wyrzucał błąd drugiego dysku: "OSTRZEŻENIE. Twój dysk nie jest w najlepszym stanie, ale nadal powinien działać poprawnie".
Wykonywałem skanowanie dysków, ale komunikat utrzymuje się cały czas.
W "Informacje S.M.A.R.T" mam informację: "ID: 197, Opis: Current Pending Sector, Status: OSTRZEŻENIE"
Ostatnio zakupiłem jeszcze jeden dysk (identyczny jak dwa, które zainstalowane są w QNAPie).
Po zapoznaniu się z materiałami w internecie wykonałem czynności:
1. Wyłączyłem QNAP
2. Wyjąłem dysk z kieszeni nr 2
3. Zamontowałem nowy dysk w kiszeniu nr 2
4. Uruchomiłem QNAP
W tym momencie teoretycznie powinien zacząć się proces odbudowy RAID1. Niestety tak się nie stało. Nie miałem dostępu do dysków. W File Station widziałem swoją strukturę katalogów, ale po kliknięciu dowolnego otrzymywałem komunikat, że katalog nie istnieje.
W związku z tym wykonałem ponownie wszystkie kroki wymienione powyżej z tą różnicą, że do kieszeni nr 2 włożyłem swój "stary" dysk. Po uruchomieniu QNAPa miałem dostęp do wszystkich swoich danych. Wszystko działa tak jak przed nieudaną wymianą dysku w kieszeni nr 2, jednak w dalszym ciągu mam ostrzeżenia S.M.A.R.T dot. sprawności dysku.
Proszę o podpowiedź, co zrobiłem żle, lub czego nie zrobiłem. Chciałbym wymienić dysk na drugi ponownie, najlepiej bez utraty danych.
Qnap TS-231, firmware 4.1.4 Build 20150820, zainstalowane dwa dyski WD RED 4TB (te same modele i ten sam firmware).
Od zakupu urządzeń minęło około 3 tygodni. Praktycznie od początku Qnap (S.M.A.R.T) wyrzucał błąd drugiego dysku: "OSTRZEŻENIE. Twój dysk nie jest w najlepszym stanie, ale nadal powinien działać poprawnie".
Wykonywałem skanowanie dysków, ale komunikat utrzymuje się cały czas.
W "Informacje S.M.A.R.T" mam informację: "ID: 197, Opis: Current Pending Sector, Status: OSTRZEŻENIE"
Ostatnio zakupiłem jeszcze jeden dysk (identyczny jak dwa, które zainstalowane są w QNAPie).
Po zapoznaniu się z materiałami w internecie wykonałem czynności:
1. Wyłączyłem QNAP
2. Wyjąłem dysk z kieszeni nr 2
3. Zamontowałem nowy dysk w kiszeniu nr 2
4. Uruchomiłem QNAP
W tym momencie teoretycznie powinien zacząć się proces odbudowy RAID1. Niestety tak się nie stało. Nie miałem dostępu do dysków. W File Station widziałem swoją strukturę katalogów, ale po kliknięciu dowolnego otrzymywałem komunikat, że katalog nie istnieje.
W związku z tym wykonałem ponownie wszystkie kroki wymienione powyżej z tą różnicą, że do kieszeni nr 2 włożyłem swój "stary" dysk. Po uruchomieniu QNAPa miałem dostęp do wszystkich swoich danych. Wszystko działa tak jak przed nieudaną wymianą dysku w kieszeni nr 2, jednak w dalszym ciągu mam ostrzeżenia S.M.A.R.T dot. sprawności dysku.
Proszę o podpowiedź, co zrobiłem żle, lub czego nie zrobiłem. Chciałbym wymienić dysk na drugi ponownie, najlepiej bez utraty danych.