Zanim kupisz sprawdź wsparcie w dystrybucji

wojtekdu

Systems Admin...
Q's Expert
6 Marzec 2015
387
34
28
63
Lisów
lisow.eu
QNAP
TS-x51
Ethernet
100 Mbps
Zanim zdecydujecie się na zakup QNAP`a sprawdźcie czy i przez kogo jest wspierany w Polsce. Ja kupiłem swojego przez Comp4You i bujam się z nimi. Brak wsparcia w dystrybucji Polska. Ponoć jest trzech dystrybutorów. Nie ma jako takiego wsparcia QNAP Polska. Każdy z dystrybutorów wspiera tylko te, które były zakupione w ich dystrybucji. Rozpoznają je po numerach seryjnych.
 
w Polsce dystrybutorami
AB ,ABCData, Fen, EPA i jeszcze parę firm
@Silas Mariusz - Veracomp jest na liscie ? trzeba chyba przykleić ich listę

i każdy z nich wspiera tylko własną sprzedaż - nic nowego.
 
EPA systemy świadczy najlepszy serwis.
Na drugim miejscu plasuje się FEN.
Natomiast ABC DATA, AB i Veracomp to duże hurtownie przerzucające towar.
Przy takiej strategii dystrybucji, to producent zapewnia wsparcie techniczne. Albo my... :)
 
jak ważne jest z jakiej dystrybucji pochodzi sprzęt? Jeżeli kupuję urządzenie nie z firmy "krzak", tylko znanej sieciówki, to chyba nie powinienem mieć problemu z reklamacją w ramach gwarancji. Rozumiem, że mogę nie mieć wsparcia na swoje bolączki, ale dopóki sprzęt jest sprawny, konfiguracja i instalacja leżą po mojej stronie. Jeśli mam pojęcie o oferowanych usługach danego NASa, to wymagam tylko, aby sprzęt był sprawny i oprogramowanie Qnapa. Natomiast od wsparcia jest takie genialne forum jak to, czyż nie? :)
 
Witam wszystkich serdecznie.
Ponieważ zaczynam przygodę z takim urządzeniem jak NAS i potrzebuję trochę informacji na temat przyszłego, ewentualnego wsparcia technicznego.
Po przewertowaniu forum wybrałem Qnap TS-253 PRO 2GB, wysłałem zapytanie do Morele.net i otrzymałem odpowiedź, że posiadają obecnie z dystrybucji Action.
W związku z tym mam pytanie, kto będzie właściwym w wsparciu technicznym, czy ewentualnie mogę liczyć na EPA, czy będę pozostawiony bez opieki.
 
Ależ EPA Systemy nie jest jedynym oficjalnym dystrybutorem QNAP. Jest też FEN, ABC DATA oraz AB. Dziś już nie faworyzujemy EPA w żaden sposób.
 
dystrybucji Action.
W związku z tym mam pytanie, kto będzie właściwym w wsparciu technicznym, czy ewentualnie mogę liczyć na EPA, czy będę pozostawiony bez opieki.
dlaczego epa miała by cię wspierać skoro od nich nie kupujesz? Pozostaje ci ten dystrybutor albo forum. Dodzwonić się do tego Action i wypytuje się co i jak z support i czy tylko naprawę gwarancyjną uznają czy może coś więcej. To samo do epa co jeśli kupisz z innej dystrybucji to co oni od siebie mogą zaoferować.
 
jak dobrze pamiętam to w Action naprawy gwarancyjne tylko przez sklep w którym kupiłeś (czyli ich partnerów, w tym przypadku morele.net)...chyba nie obsługują detalicznych klientów nawet z reklamacja czy tez wsparciem.. Action to hurtownia która przerzuca towar...
 
zgadza się....tylko nie liczyl bym jako klient indywidualny ze w action otrzymasz pomoc w przypadku różnych usterek, zapytań itp. tzw. suport ...odeślą do sklepu w którym kupiłeś...chociaż lepiej zapytać zadzwonić, moze cos się zmienilo i się otworzyli dla klientów indywidualnych :)
a jak chcesz z EPA to na forum sa handlowcy..ja miałem propozycje w podobnej cenie co w morele.net...a ze morele.net mam pod bokiem (punkt odbioru) i mieli z EPA to wybrałem morele....
 
zgadza się....tylko nie liczyl bym jako klient indywidualny ze w action otrzymasz pomoc w przypadku różnych usterek, zapytań itp. tzw. suport ...odeślą do sklepu w którym kupiłeś...
a sądzisz, że EPA też pomaga w sytuacjach indywidualnych?
nie... EPA potrafiła polecać S mówiąć, że QNAP jest beznadziejny a tak naprawde handlowiec polecał beznadziejne i kompletnie absurdalne ficzery S.

Właśnie dlatego jest to forum, abyśmy wszyscy sami sobie pomagali nawzajem.

a jak chcesz z EPA to na forum sa handlowcy..ja miałem propozycje w podobnej cenie co w morele.net...a ze morele.net mam pod bokiem (punkt odbioru) i mieli z EPA to wybrałem morele....
Na naszym forum nie ma handlowców z EPA. My poprostu mieliśmy pewne koneksje, które maiły zagwarantować ciekawsze oferty dla nas.
 
Bardzo dziękuję za sugestie, będę temat drążył dalej. Popytam w Morele. net i Action. Odbiór w Morele. net mi odpowiada mam dobry dojazd i wiele tam sprzętu kupiliśmy, chociaż biorę tez pod uwagę innych sprawdzonych sprzedawców. Czekam aż trochę będzie spokojniej na rynku walutowym, to ceny będą bardziej przystępne.
 
Nie oczekuj supportu technicznego od dystrybutorów. Muszę Cię zmartwić, ale te urządzenia są aż tak rozbudowane, że już instrukcji obsługi do polowy funkcji się nie pisze a ta już dawno temu miała tylko 500 stron.

Po prostu kup!
 
Zrób jak pisze Mariusz, ja przesiadłem się z S i przez pierwszy tydzień drapałem się po głowie..... jakie to wszystko zamotane i skomplikowane, po "wyłączeniu" przyzwyczajeń z S, QTS okazał się całkiem intuicyjny z "pierdylionem" możliwości :). Support dystrybucji pomiń, z forum dowiesz się wszystkiego.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
 
Nie oczekuj supportu technicznego od dystrybutorów. Muszę Cię zmartwić, ale te urządzenia są aż tak rozbudowane, że już instrukcji obsługi do polowy funkcji się nie pisze a ta już dawno temu miała tylko 500 stron.

Po prostu kup!

Jeśli kupujesz sam produkt to oczekiwać nie powinien, lecz EPA jako jedyny oferuje usługę EPA Care. Za dodatkową kasę możesz kupić rok gwarancji i pomoc techniczna.

Jabadabadu
 
Z tego że mogę liczyć na forum bardzo się cieszę, pozostaje mi szukać atrakcyjnej ceny, bardzo denerwują mnie reklamy typu Cena:1 699,00 zł

Cena poprzednia:1 699,00 zł