Pomoc Zawieszanie się usług w QNAP TS-563

raffter

Entry Technician
Q Associate
6 Grudzień 2015
53
3
8
36
Lublin
QNAP
TVS-x72XT
Ethernet
1 GbE
Witam,

W ostatnim czasie zakupiłem do firmy TS-563. Urządzenie kupione z przeznaczeniem jako magazyn danych, stacja do backupów oraz jako maszyna wirtualna, Wersja oprogramowania 4.2.1.

Od 3 tygodni borykam się z problemem zawieszania się TS-563 w późnych godzinach nocnych. Raz na 2-3 dni urządzenie przestaje reagować na wszelkie próby połączenia z nim - czy to przez managera www, czy to przez SSH, czy ewentualne połączenie z maszynami wirtualnymi. Przestają po prostu działać wszystkie usługi sieciowe i w żaden sposób nie można się z nim połączyć pomimo, że sprzęt jest fizycznie włączony. Nawet Qfiner nie wykrywa urządzenia. Przy próbie połączenie z managerem www wyświetla się tylko niebieski ekran logowania. Aby wszystkie wróciło do normy konieczne jest zrobienie twardego resetu.

Problem jest o tyle ciekawy, że jak się przejrzy logi systemowe to nie ma tam żadnych wpisów o błędach, które mogłyby powodować taki stan rzeczy.

Jestem nowym użytkownikiem QNAPa i nie miałem wcześniej doczynienia z tego typu sprzętem i nie wiem w czym może być problem. Dlatego wszelkie sugestie
rozwiązania tego problemu będą mile widziane.
 
Cześć

Wersja oprogramowania 4.2.1.
To jest wersja BETA :) oprogramowania, więc skoro przyłączyłeś się do programu zapewne przeczytałeś ostrzeżenia dotyczące pracy na takim systemie.

Dlatego wszelkie sugestie
rozwiązania tego problemu będą mile widziane.
Instalacja na czysto wersji stabilnej i obserwacja urządzenia bo na dziś może to być błąd oprogramowania.