Pomoc Zdalny dostepn do QNAP 251A

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

puma07

Passing Basics
Beginner
28 Marzec 2017
21
0
1
QNAP
HS-251
Ethernet
1 GbE
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem serwera Qnap i mam pewien problem z dostępem do usługi CloudLink. Kupiłem go ze względu na to aby mieć do niego zdalny dostęp poprzez internet lecz niestety mam zmienne IP.
Internet mam z T-Mobile, a także mam 2 routery.

Huawei B315s-22 - T-mobile zbiera sygnał z anteny odbiorczej , ma wyłączone rozsiewanie sygnału WIFI w adresaci (192.168.8.1)
FRITZ!Box 3490 - Wszystkie urządzenia są podłączone do tego routera w adresaci (192.168.188.1)
Ale są połączone ze sobą widoczne na screenach.

Dodam również że mam wszystko skonfigurowane na DDNS na stronie No-IP

Poniżej przedstawiam screeny z mojej konfiguracji.
upload_2017-5-4_19-53-9.jpeg

upload_2017-5-4_19-53-21.jpeg

upload_2017-5-4_19-53-31.jpeg

upload_2017-5-4_19-53-43.jpeg

upload_2017-5-4_19-53-55.jpeg

upload_2017-5-4_19-54-6.jpeg

upload_2017-5-4_19-54-21.jpeg

upload_2017-5-4_19-54-31.jpeg

upload_2017-5-4_19-54-44.jpeg

Czy ktoś ma pomysł co może być jeszcze nie tak?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc.


Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.0136 Build 20170328
Model serwera: QNAP 251A
 
panie - a gdzie schemat sieci - jak się Fritz łączy z netem ?

wygląda to mi na przykład double NAT - dwa routery i dwie podsieci

osobiście mam takie coś teraz i udostępnianie działa wyśmienicie - trzeba było tylko te same port udostępnić na nadrzędnym ruterze wskazujac jako adres router podrzędny
 
czyli adres jest tym co powinien być.

1. wyłącz firewalla na obu urządzeniach
2. wyłącz UPnP na obu urządzeniach
3. dostawca nie blokuje sobie portu 8080 na swoje potrzeby ?
4. czy dostawca nie włączył Ci swojego pakietu bezpieczeństwa ?
5. na pewno dostajesz PUBLICZNY adres IP ? jaki provider ?
 
A możesz to jakoś potwierdzić, albo masz jakiś artykuł, przykład, DDNS mam skonfigurowanego więc sprawdzałem działa wyłapywania zmiennego adresu IP. Tylko pytanie co z przekierowaniem portów, i jak to rozwiązać mając 2 routery ?
 
Zmienny adres a publiczny adres to całkiem niezależne rzeczy. DDNS zawsze zawsze wyłapie IP (bo z tego adresu się łączysz) ale nie niesie żadnej informacji czy jest ono publiczne czy nie. To jest dokładnie tak, jak masz teraz w domu. Za jednym routerem masz drugi. Więc przed Twoim Huaweiem jest jeszcze router T-Mobila który dla wielu urządzeń "rozdziela" jedno IP (tak jak np. Twój Fritz). A jako, że do jego ustawień nie masz dostępu i nic nie przekierujesz to sprawa przegrana. Jeśli nie masz aktywnej usługi "publiczny IP" to takiego nie masz.

Sprawdź w bardzo prosty sposób:
1. Podłącz komputer bezpośednio pod Huawei
2. Odpal na komputerze jakiegoś klienta np Torrenta i sprawdź jaki ma ustawiony port do transmisji (lub dowolną usługę sieciową nasłuchującą na dowolnym porcie - ftp, telnet itd)
3. Przekieruj ten port na Huaweiu na IP tego komputera
4. Wyłącz firewalle
5. Sprawdź stroną Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router czy port jest otwarty.

Jeśli przy takim prostym scenariuszu port będzie dalej zamknięty to raczej jesteś schowany za NAT'em T-Mobile.
 
A ile kosztuje usługa Publicznego adresu IP ?, a także czy publiczne IP nie będzie schowane za NAT'em, oraz czy nie będzie miało po blokowanych portów ?
 
Publiczne IP właśnie znaczy, że nie jest schowane za NAT'em. Operatorzy raczej nie blokują portów ale to już musisz dopytać w T-Mobile. Z tego co pamiętam taka usługa kosztowała 10PLN netto w abonamencie dla firm, nie wiem czy udostępniają ją też w abonamentach dla osób prywatnych.
 
Publiczne IP właśnie znaczy, że nie jest schowane za NAT'em. Operatorzy raczej nie blokują portów ale to już musisz dopytać w T-Mobile. Z tego co pamiętam taka usługa kosztowała 10PLN netto w abonamencie dla firm, nie wiem czy udostępniają ją też w abonamentach dla osób prywatnych.
Za natem będzie :) swojego routera.
 
Napisałem prośbę do T-Mobile o przyznanie mi stałego IP, konsultantka powiedziała że to raczej nie możliwe, bo jest to zarezerwowane dla firm, ale można spróbować napisać do BOK.
Pod koniec dnia dostałem e-maila że zlecenie zostało zrealizowane zgodnie z przesłaną dyspozycją. Faktycznie zalogowałem się do panelu administracyjnego T-Mobile zauważyłem tą usługę.

Niestety przy każdym uruchomieniu routera zmienia się znowu IP, zadzwoniłem do Biura Obsługi Klienta i konsultant poinformował mnie że usługa została uruchomiona i na pewno działa, jak się okazało niestety nie.

Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją, ewentualnie co mogę zrobić w takiej sytuacji ?

A także jeśli będę miał już uruchomioną taką usługę, czy nie będę miał problem z przekierowaniem portów, zdalnego dostępu do Qnapa ?
 
Niestety przy każdym uruchomieniu routera zmienia się znowu IP, zadzwoniłem do Biura Obsługi Klienta i konsultant poinformował mnie że usługa została uruchomiona i na pewno działa, jak się okazało niestety nie.

sprawdz 24 po uruchomieniu - jeśli będzie dalej to samo - reklamacja

jeśli będę miał już uruchomioną taką usługę, czy nie będę miał problem z przekierowaniem portów, zdalnego dostępu do Qnapa ?
Powinno to zacząć działać.
 
Poczytałem trochę na temat T-Mobile na danym forum i udało mi się uzyskać stałe IP, po utworzeniu nowego profilu takiego jak poniżej.

upload_2017-5-7_23-34-45.jpeg

upload_2017-5-7_23-49-54.jpeg

Ciekawostką jest jak zmienię ustawienia profilu na takie jak powyżej, po ponownym uruchomieniu routera zmienia się adres IP.

Jeśli się nie mylę to mamy Publiczny adres IP : Wewnętrzny i Zewnętrzny

Mój adres zaczyna się na 178.18xx.xx.xx, ale niestety nadal mam po blokowane porty, chyba że coś źle zrobiłem. Mogę zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, Ale obawiam się że nic mi w tym temacie nie powiedzą i przekażą mnie na płatną infolinie techniczną. Czy ktoś może ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu ?
 

Załączniki

  • upload_2017-5-7_23-36-17.jpeg
    upload_2017-5-7_23-36-17.jpeg
    25,9 KB · Wyświetleń: 41
ja się zastanawiam czy któreś urządzenie nie blokuje tych portów
przejrzałem sieć i Huawei raczej tego nie robi
FritzBox jest urządzeniem którego nie rozumiem - pozostawiam lekturę czy blokuje ono jakieś porty typu 8080 , 80 itd

wg mnie jest dobrze ustawione
pozostaje tylko zrobić testy SPOZA Twojej sieci - np na telefonie za pomocą danych mobilnych a nie WIFI.
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. zdalny dostęp do urządzenia