zmiana adresu strony adrs_ip/Joomla na przyjazny

jasiak

Nowy użytkownik
Noobie
18 Czerwiec 2012
1
0
1
wiytam

ma qnap i na nim joomla i adres strony ( chce aby dzialala ona tylko jako strona intranetowa) to powiedzy 192.168.2.4/Jommla. czy i jak zrobic aby strona byla dostepna np pod przyjaznym adresem companyweb. qnap pracuje w srodowisku domenowym a wiec jest tez serwer DNS na windows 2008. jestem zielony w temacie wiec bede wdzieczn za wszystkie uwagi i pomoc
 
Wydaje mi się, że mam podobny problem, wykupilem domene w ovh i przekierowanie działa , ale adres wyświetlany po otwarciu stronki to IP/Joomla. Mam win8 , nie mam serwera dns, mam pub IP na qnapie.
 
Nie jestem zwolennikiem robienia przekierowań domeny na docelowy adres IP - przez całe życie używałem do tego DNS'ów. Ale ostatnio przekierowywałem domenę na swój serwer NAS i ku mojemu zdziwieniu zadziałało to należycie - ping domeny oddawał mi zadeklarowane IP.

A więc możliwe, że zrobiłeś zwyczajne przekierowanie WWW?
 
Tak jest to możliwe, robię to 1wszy raz, dziekuję za odpowiedz, możliwe że dziś z tym jeszcze powalczę.

Sprawa dotyczy gameplayzmaxim.pl
Wpisując ten adres w IE 10 (qnap jest w mojej sieci wewnętrznej i on ma pub IP) otwiera mi się żądana strona.
Znajomy z innej sieci nie możę tego otworzyć na IE 6
Znajomy wpisując adres ip/Joomla normalnie otwiera stronę.

Na Firefoxie od razu otwiera nam się strona https://ssl0.ovh.net/fr/ (https://ssl0.ovh.net/pl/)

W Ovh zrobiłem przekierowanie na IP z ich dns (rozumiem że to robię korzystając z ich serwera dns)

W Virtual host na qnapie mam katalog Web/Joomla przekierowany ? na gameplayzmaxim.pl i www.gameplayzmaxim.pl

Co robię źle ?

aha po wpisaniu ip/Joomla wszystko działa i u mnie i u kolegi na obydwu przegladąrkach (IE6 trochę się krzaczy)
 
Ostatnio edytowane:
Tak na szybko bo muszę wreszcie iść spąć |-) ... czy jak zrobisz whois domeny to zwraca Ci adres IP, który przekierowałeś? http://whois.net
Jak coś to później powalczymy ... Papapa