Pomoc Zmiana rozmiaru woluminu (gruby) - zajętość usług/woluminu

arech

Nowy użytkownik
Noobie
2 Październik 2020
3
2
3
36
QNAP
TS-x31+
Ethernet
100 Mbps
Witam Szanowne Grono,
Staram się poszerzyć pojemność woluminu z obecnych 571GB do max pojemności dysku. Niewykorzystana przestrzeń to ok 2TB. Po kliknięciu w opcję zarządzania woluminem, otrzymuję komunikat o zajętości lub nieprawidłowym stanie wybranego woluminu lub jednostki LUN. W dniu wczorajszym udało mi się wejść w tę opcję, ale postanowiłem najpierw zrobić backup danych. Dzisiaj problem z uzyskanie dostępu. Status woluminu jest "gotowy". Co robię nie tak?

Qnap3.jpg

Wersja oprogramowania Firmware: 4.4.3.1439
Model serwera: QNAP TS-231P
 
SMART ok - screen poniżej. Sprawdzenie systemu plików a tym woluminie daje tylko tyle, że mój serwer jest niedostępny przez ok 20h i zaczyna działać. Brak komunikatów po zakończeniu checku, ale dalej nie można zmienić wielkości woluminu i po jakimś czasie znowu komunikat o tym że system plików nie jest czysty. Napisałem w międzyczasie do helpdesku.

upload_2020-10-3_9-55-38.png

Zadziałało :) Dzięki serdeczne za pomoc!
 
Zadziałało przeskanowanie poprawności plików tylko tego woluminu, którego pojemność chciałem zwiększyć. Wcześniej skanowałem wszystkie woluminy na raz i to stanowiło z jakichś powodów problem. Helpdesk jeszcze nie odpowiedział. Wolałem poprosić o pomoc na forum, ponieważ helpdesk do tej pory odpowiadał tak zdawkowo, że musiałem wielokrotnie prosić o doprecyzowanie co osoba supportująca miała na myśli. Dzięki za pomoc.
 
  • Lubię to
Reakcje: Kong
Dziś doświadczyłem. Po utworzeniu puli, woluminu pełnego i wgraniu testowych danych - brak możliwości rozszerzenia wielkości woluminu właśnie z powyższym komunikatem. Pomógł szybki test dysków. Po tym rozszerzenie poszło OK.
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. WOLUMINY
  2. zmiana rozmiaru woluminu
  3. Zmiana rozmiaru woluminu (gruby) - zajętość usług/woluminu