Zmiana TS-253A na... ?

pilus30

Nowy użytkownik
Noobie
31 Grudzień 2016
7
0
1
49
Warszawa
QNAP
TS-x53A
Ethernet
802.11n (Wi-Fi 4)
Witam wszystkich. Po około 7 latach przymierzam się do zmiany NAS. Obecnie mam TS-253A. Waham się między TS-253E + dyski 2x2T lub TS-473A (zwiększony RAM do 32Gb lub 64Gb) + dyski po 1T lub 2T + system na slocie M.2. wydaje się, że to dwa inne światy. Im więcej czytam, tym mniej wiem… Serwer stoi w domu, służy tylko do przechowywania plików firmowych, księgowości, zdjęć. Wszelkie prace na plikach (90% Office) są prowadzone tylko na serwerze przez sieć (czasem WiFi, czasem LAN, czasem przez VPN-a lub myqunapcloud). Na 100% musi być dostęp do plików przez aplikację w telefonie. Użytkowników do max 10 osób. Czy jest mi potrzebny QTS Hero czy nie? Nie mam dużego doświadczenia w konfiguracji. Jakie są plusy zmiany na Hero? Jaki to miało by wpływ na innych użytkowników, chodzi o dostęp, podgląd plików… Może ktoś podpowie jakieś argumenty za którąś z opcji? Jakieś zalety, wady? Będę wdzięczny za pomoc.
 
a jak mocno jest obciążony obecny nas ? ram/cpu ?
 
Ram oscyluje między 25 a 75%, CPU okolo 30% jak nic się nie dzieje, jak zaczynam pracować np nad dokumentacją to z reguły bliżej mu do 100 %
 
  • ·
  • QuTS hero x86_64
  • ·
  • 100 GbE
  • ·
  • 88 rdzeni i jeden rdzeń kręgowy
Czy jest mi potrzebny QTS Hero czy nie? Jakie są plusy zmiany na Hero? Jaki to miało by wpływ na innych użytkowników, chodzi o dostęp, podgląd plików… Może ktoś podpowie jakieś argumenty za którąś z opcji? Jakieś zalety, wady? Będę wdzięczny za pomoc.
To jest temat na długą dyskusję, ale skracając, prawdopodobnie w Twoim przypadku odpowiedzi są - NIE, ŻADNYCH, ŻADNYCH...
 
QTS Hero... I bierz urządzenie ze znacznie wyższej półki, starczy na kolejne 10 lat.

32 GB RAM / 64 GB opcjonalnie...

Ale przede wszystkim procesor co najmniej i5 lub i7... Do tego kilka kieszeni na dyski 3,5", system oczywiście na dysku M.2, 500 GB / 1 TB.