Pomoc Zwrot HDD 14 dni

gentillo

Systems Admin...
Q's Expert
10 Listopad 2012
272
1
19
18
48
Nowy Sącz
QNAP
TS-x73
Ethernet
1 GbE
Nie do końca wiem gdzie wrzucić więc wrzucam tutaj. Trafił mi się ostatnio ciekawy przypadek i chciałbym podpytać czy może komuś też coś takiego się kiedyś przytrafiło lub ma wiedzę na ten temat. Zakupiłem nowy HDD na allegro. Po kilku dniach zorientowałem się, że przeoczyłem w opisie informację o tym, że dysk jest odnawiany. Postanowiłem skorzystać z prawa do zwrotu 14 dniowego. No i tu zaczęła się jazda. Sprzedawca zaczął mi wypiswyać że dysk jest używany,ma nabite godziny w SMART w związku z czym nie zamierza zwrócić pełnej kwoty za towar. Ostatecznie sprawa została rozwiązana ale z ciekawości chciałbym wiedzieć czy HDD podlegają jakiemuś wykluczeniu przy korzystaniu z prawa do zwrotu przy zakupie na odległość? Sprzedawca w pewnym momencie zaczął sugerować, że tak właśnie jest. I że dotyczy to właśnie dysków twardych konkretnie. I że w wypadku takiego towaru sprzedający może obciążyć kupującego kosztem czyszczenia dysku z danych czy ekspertyzy sprawdzającej czy wszystko z nim w porządku.
 
Ostatecznie sprawa została rozwiązana ale z ciekawości chciałbym wiedzieć czy HDD podlegają jakiemuś wykluczeniu przy korzystaniu z prawa do zwrotu przy zakupie na odległość?
Absolutnie. To praktyki z których ostatnio lubią korzystać firmy.
Zakupiłem nowy HDD na allegro. Po kilku dniach zorientowałem się, że przeoczyłem w opisie informację o tym, że dysk jest odnawiany. Postanowiłem skorzystać z prawa do zwrotu 14 dniowego. No i tu zaczęła się jazda.
Pewnie zgłosiłeś, że ma dysk problemy? Zwracaj bez podawania przyczyny.
 
No właśnie nie. Zwrot był zrobiony "bez podania przyczyny"
 
jak dyskusja - masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny
jak firma ma problem - prawo stoi po Twojej stronie
ważne żebys dał informacje maile/sms że chcesz zwrócić (!!!)
 
Chyba ze kupiłeś na firmę to wtedy nie musi obowiązywać 14 ale miało się coś z tym zmienić, w sumie sam oddałem raz PC biorąc na działalność i został przyjęty bez problemu.
Zwrotom nie podlegają rzeczy "na zamówienie", oraz rzeczy które mają charakter "intymny" np. bielizna itp.