Pomoc QuMagie - funkcje których brakuje

spinek2

Nowy użytkownik
Noobie
9 Grudzień 2023
6
0
1
48
QNAP
TS-x51
Ethernet
802.11ac (Wi-Fi 5)
Cześć :) ostatnio zgłosiłem do Qnapa parę zgłoszeń dla aplikacji androidowej i desktopowej, a wszystko dotyczyło rzeczy drobnych, ale w mojej ocenie wręcz elementarnych, które mogą tych wymagających irytować. Moje zgłoszenie dotyczyło:

Android
- sortowanie w albumach i galerii jest ograniczone. Zdjęcia przeglądamy od X do 1, odwrotnie niż w standardowych albumach. Kiedy album zawiera np kilkaset lub więcej pozycji i chcemy obejrzeć od początku, to dla ćwiczenia palucha super sprawa, ale mimo wszystko dzięki :)
- w galerii też jest sortowanie od zdjęcia X do 1, to już można przeżyć, ale czy poważnie nie można dać wyboru użytkownikowi?
- w folderach nie można wybrać sortowania - ponoć tak musi być, ale czemu na Androidzie i w przeglądarce jest odwrotnie? Android sortuje od X do 1, a przeglądarka od 1 do X?
- czemu nie można dać czarnego lub innego jednolitego tła lub wyboru?

Przeglądarka:
- tutaj z sortowaniem jest trochę lepiej, ale jeśli dobrze pamiętam to ustawienia kierunku sortowania są wspólne dla albumów i galerii i żeby było ciekawe QuMagie nie zapamiętuje tego wyboru na stałe. Czy nie można oddzielić kierunku sortowania dla galerii i albumów?
- może mały problem, ale od czasu do czasu język interfejsu zmienia mi się z polskiego na angielski.
- no i tła rozmyte bajeczne tiktakowo instagrmowe. Tu przy zdjęciach pionowych gdzie się dużo dzieje często trzeba się zastanawiać gdzie się kończy zdjęcie a zaczyna tło. Czy wrzucenie tła czarnego i innych jednolitych to taka wielka sprawa?

Jestem wkurzony, bo podchodzę poważnie do swoich zdjęć i NASy posiadam od chyba 20 lat przede wszystkim z uwagi na możliwość przechowywania zdjęć, ale nie tylko jako worka gdzie wrzucam i zapominam, ale jednak żeby często do nich wracać i cieszyć się z możliwości które daje NAS. A w QuMagie, która mogłaby być super aplikacją do przeglądania fotek, bo ma dużo zalet, oceniam ją wysoko - porównując z innymi rozwiązaniami, jest wygodna, fajnie działa przy wielu użytkownikach, podoba mi się szybkie ukrywanie folderów na poziomie poszczególnego użytkownika i wiele wiele innych rzeczy, a tu takie banalne do rozwiązania problemy. A przecież wszyscy użytkownicy NASów są wymagający, bo gdyby nie byli mieliby swoje pliki, zdjęcia byle gdzie. Czemu nie można wprowadzić tych drobnych zmian i spowodować, że apka miałaby ocenę 4-5 w sklepie Google, a nie 2,2 czym odstrasza tych, którzy chcą kupić Qnapa przede wszystkim do przechowywania swoich fotek?

Jeśli macie jakieś inne doświadczenia z sortowaniem, tłem itd. to proszę Was o wskazówki i podpowiedzi :) Może ja po prostu czegoś nie wiem, nie widzę. Dzięki z góry za pomoc.
Jacek
 
FAQ - Jak zgłosić problem na Helpdesk do QNAP?

Tylko nie rozpisuj się jak tutaj i nigdy więcej nie wylewaj swoich pretensji bo nikomu się tego nie chce czytać.

Moja propozycja dla Ciebie jest prosta.
Zgłaszasz na helpdesk problem jako tzw 'Feature Request'. Czyli tytule dopisujesz hasło feature request następnie załączasz jakiś screen i piszesz, że chciałbyś mieć możliwość sortowania i etc etc.
Nigdy, ale to nigdy nie pisz kilku problemów lub requestow w jednym zgłoszeniu.
Jedno zgłoszenie = jeden request/problem.

Na forum tutaj zasada obowiązuje identyczna.

- może mały problem, ale od czasu do czasu język interfejsu zmienia mi się z polskiego na angielski.
Kwestia wylogowania sesji. Warto zgłosić jako osobną usterkę.
Z tym, że dostaniesz zwrotkę za pytaniami typu:
jakiej przeglądarki używasz
czy wybrałeś język automatyczny czy angielski
czy masz wersje polską systemu operacyjnego i etc etc
 
ok, dzięki za wskazówki. Tylko wiesz, nie chce mi się wierzyć, że nikt nigdy nie zgłaszał kwestii dotyczących sortowania, bo to może przeszkadzać, a aplikacja nie jest już taka młodziutka, a to nie jest chyba jakieś tylko przeoczenie :) Jak radzisz, czy zgłaszać to wszystko, w pojedynczych zgłoszeniach cyklicznie, gdy z nowymi wersjmi aplikacji nie będę widział żadnych zmian, które mnie interesują, czy te koła zębate długą jednak mielą te problemy i czekać cierpliwie?
 
Ja jeszcze odnośnie zmian w kierunku sortowania i kolorze tła przeglądanych zdjęć.
Widziałem, że pojawiły się aktualizacje wersji desktopowej i mobilnej QuMagie i tam tych poprawek nie ma, jak się domyślam za wcześnie. Jak to wygląda w praktyce? Kiedy te zmiany mogą się pojawić w aktualizacjach, jeśli oczywiście Qnap przychyli się do moich sugestii? Wszystko zostało zgłoszone do Qnap - oddzielnie każda funkcja, z podziałem na aplikację desktopową i mobilną.
 
Moim zdaniem zgłaszaj problem po problemie. Pamiętaj rzeczy dotyczące urządzeń mobilnych aplikacji idą do innych działów.
Związane z oprogramowaniem stricte na QNAP lecą do mnie i do grzenia.
Ja jeszcze odnośnie zmian w kierunku sortowania i kolorze tła przeglądanych zdjęć.
Widziałem, że pojawiły się aktualizacje wersji desktopowej i mobilnej QuMagie i tam tych poprawek nie ma, jak się domyślam za wcześnie. Jak to wygląda w praktyce? Kiedy te zmiany mogą się pojawić w aktualizacjach, jeśli oczywiście Qnap przychyli się do moich sugestii? Wszystko zostało zgłoszone do Qnap - oddzielnie każda funkcja, z podziałem na aplikację desktopową i mobilną.
 
Widziałem, że pojawiły się aktualizacje wersji desktopowej i mobilnej QuMagie i tam tych poprawek nie ma, jak się domyślam za wcześnie.
Jeśli zgłoszenia zrobiłeś i część z nich była przesłana jako Feature request - bo taka jest procedura, to mogą wejść w życie lub nie.
Sugestie to nie są usterki, więc te zgłoszenia mają bardzo niski priorytet. Co innego gdyby była faktycznie usterka w programie, to poprawka weszłaby w życie natychmiast.
 
Moim zdaniem zgłaszaj problem po problemie. Pamiętaj rzeczy dotyczące urządzeń mobilnych aplikacji idą do innych działów.
Związane z oprogramowaniem stricte na QNAP lecą do mnie i do grzenia.
Hej, nową wersję mobilną dziś odpaliłem i jak było tak jest - ogląda się w albumach i folderach od końcach. Już sam nie wiem czy to jest takie trudne do zmiany, czy jacyś dowcipnisie tam pracują?
Połączono posty:

Jeśli zgłoszenia zrobiłeś i część z nich była przesłana jako Feature request - bo taka jest procedura, to mogą wejść w życie lub nie.
Sugestie to nie są usterki, więc te zgłoszenia mają bardzo niski priorytet. Co innego gdyby była faktycznie usterka w programie, to poprawka weszłaby w życie natychmiast.
Ok sugestie, ale ktoś może powinien pomyśleć, że są to rzeczy tak oczywiste i tak widoczne dla użytkowników, że warto się tym zająć. W tej chwili rozumiem, że nie mam gwarancji, że te zmiany wejdą kiedykolwiek w życie i to mnie trochę blokuje przed zmianą platformy albo samej aplikacji do obsługi zdjęć. To jest bardzo niekomfortowa sytuacja. Czy można w tej sprawie pisać gdzieś "wyżej"? Przecież niskie oceny Qumagie wynikają z pewnych niedociągnięć które widać gołym okiem, a pewnie jakaś część użytkowników kupiła Qnapa między innymi ze względu na swoje zdjęcia, głównie z ich powodu.
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. qumagie
  2. takie same pliki