Albo padł dysk albo coś zepsułem w ustawieniach

enzo007

Nowy użytkownik
Noobie
13 Styczeń 2009
3
0
1
Witam wszystkich,

potrzebuję pom'ocy eksperta. Sam jestem bardzo początkującym użytkownikiem NASa i niewiele z tego rozumiem. Więc też poproszę o pomoc w zrozumiałym języku :)

Najpierw przedstawię co mam: QNAP TS-209 Pro II z dwoma dyskami 2x1TB
Komp to MacBook z systemem Mac OS X 10.5.8

Co się wydarzyło. Podłączyłem do Maca zewnętrzny dysk USB i kopiowałem tak pliki na dysk sieciowy. W międzyczasie coś się zawiesiło i pliki przestały się kopiować na dysk.

Poprzez przeglądarkę wszedłem do panelu administracyjnego QNAPa i niestety przestał widzieć HDD1. Zrestartowałem NASa ale nic to nie pomogło. Po włączeniu NASa diodka "status" miga naprzemiennie Zelony/Czerwony - wtedy też nie mogę wejść nawet do panelu administracyjnego (mam komunikat: System message. There was an unusual problem serving the requested URL '/indexnas.cgi?counter=1290260573'. ). A jak wyjmę z QNAPa dysk 1 to diodka miga tylko zielona.

Jeśli ktoś zechciałby mi pomóc to bardzo byłbym wdzięczny. W razie czego mój adres mailowy: enzo007@vp.pl. Potrzebuję pomocy więc też jestem gotowy oddać do "serwisu" NAS :)

Najbardziej obawiam się czy nie padł mi dysk, a jeśli tak to czy da się odzyskać dane, i czy np z drugiego (dobrego) dysku można korzystać?

A może trzeba zmienić firmware? ale jak to zrobić skoro nie działa panel sterowania ?

Z góry dziękuję za pomoc,
tomek