Awarie dysków twardych to najczęstsza przyczyna utraty danych

Awarie dysków twardych to najczęstsza przyczyna utraty danych na świecie. Z najnowszego badania Kroll Ontrack wynika, że żaden sprzęt elektroniczny nie jest niezawodny, bo utrata danych dotyczy zarówno dysków HDD, SSD, macierzy RAID jak i środowisk wirtualnych. Nie ma też znaczenia czy użytkownikiem jest osoba prywatna, czy firma.

aitfocus.pl_sites_default_files_styles_do_wnetrza_artykulu_pub377b6a4dc8f8601c827f53a9985b8be6.jpg


Większość ankietowanych przez Kroll Ontrack (aż 72 procent) przyznało, że ostatni przypadek utraty danych, jakiego doświadczyli, dotyczył dysku twardego z komputera stacjonarnego lub laptopa, będącego w ich posiadaniu. Ankietowani wymieniali także dyski SSD (15 procent) i macierze RAID lub środowiska wirtualne (13 procent). Pytani o przyczyny ostatniej utraty danych, uczestnicy badania wskazywali przede wszystkim na uszkodzenia lub awarie sprzętu. Tak odpowiedziało aż 66 procent z nich, podczas gdy w 2010 ten powód wskazywało jedynie 29 procent. Kolejnymi wymienianymi przyczynami były: błędy ludzkie (14 procent, podczas gdy w 2010 – 27 procent) oraz awarie oprogramowania (6 procent).

Według IHS iSuppli Storage Market Tracker Report, liczba zamówień dysków HDD spada, ale prognozy pokazują, że do końca 2014 roku utrzyma się tendencja, zgodnie z którą aż trzykrotnie będą one przewyższać liczbę zamawianych dysków SSD. Dyski HDD są popularne, ponieważ ich cena jest korzystna, a producenci stale je udoskonalają. Duża liczba dysków na rynku przekłada się też w jakiś sposób na liczbę przypadków utraty danych, jakie trafiają do naszych laboratoriów. Warto jednak pamiętać, że uszkodzeniom ulegają wszystkie rodzaje nośników - mówi Paweł Odor, główny specjalista polskiego oddziału Kroll Ontrack.

Awarie laptopów i komputerów stacjonarnych były wskazywane jako główna przyczyna utraty danych zarówno przez ankietowanych użytkowników biznesowych (tak odpowiedziało 71 procent badanych), jak i użytkowników prywatnych (72 procent). Na awarie nośników SSD wskazało 18 procent użytkowników domowych i 10 procent użytkowników biznesowych. Aż 27 procent badanych przyznało, że ostatni przypadek utraty danych zakłócił ciągłość pracy i uniemożliwił przedsiębiorstwu realizację usługi czy zamówienia. Kolejne 15 procent doświadczyło utraty prywatnych danych z służbowych urządzeń, a 7 procent - utraty danych biznesowych z prywatnych urządzeń domowych.

(źródło itfocus)
 
Aby zobaczyć tę odpowiedź, musisz się zalogować lub zarejestrować.
 
Aby zobaczyć tę odpowiedź, musisz się zalogować lub zarejestrować.
 
  • Lubię to
Reakcje: kaktus
Aby zobaczyć tę odpowiedź, musisz się zalogować lub zarejestrować.