Pomoc Ban na IP przy łączeniu zdalnym przez openvpn po ostatnim updacie

Sawpel

Nowy użytkownik
Noobie
12 Październik 2013
14
0
3
34
QNAP
TS-x20/TS-x21
Ethernet
802.11b (Wi-Fi 1)
Od kiedy wgrałem najnowszą wersję oprogramowania (4.3.4.1190) na QNAPa (TS-269L) to wszystkie połączenia spoza sieci lokalnej poprzez OpenVPN dostają bana na 5 min:

ban.png


Jako, że dostęp zdalny do serwera jest pieruńsko ważny w chwili obecnej to musiałem wyłączyć "ochronę dostępu do sieci". Teraz już nikt nie jest banowany, ale za to muszą się wszyscy logować dwa razy. Najpierw bezpośrednio w OpenVPN dzięki czemu łączy się z siecią, a potem sam Windows wymaga poświadczeń dostępu po raz kolejny.

Nigdy wcześniej nie miałem takiej sytuacji, a umiem tyle co w poradnikach QNAPa. Co może być powodem banowania IP? Chyba dość niebezpiecznie jest używać serwera bez włączonej ochrony dostępu do sieci? Jak mogę to naprawić?



Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.4.1190 Build 20200107
Model serwera: QNAP TS-269L
Aktualizacja:

Właśnie jeden z użytkowników zadzwonił, że po połączeniu się przez OpenVPN i wybraniu katalogu na serwerze wyrzuca mu błąd, że ścieżka katalogu jest niepoprawna, chociaż jest poprawna. Kompletnie nie rozumiem co się dzieje.

Dodam, że połączenie bezpośrednio przez przeglądarkę po adresie firma.qnapcloud.com i podaniu tych samych danych logowania co używanych przy OpenVPN wszystko działa idealnie.
 
Na dzień dobry usunąć poświadczenia na logowanie w windows.

Pokaż zasady bezpieczeństwa w zakładce bezpieczeństwo.

Obawiam się, że nie rozumiem. Pousuwać na każdym komputerze w menadżerze poświadczeń zapamiętane hasła? Nie wiem jak inaczej usunąć poświadczenia na logowanie w Windows.

Zakładka "bezpieczeństwo" dzieli się na:

1) Lista dozwolonych/blokowanych i jest zezwalaj na wszystkie połączenia.
2) Ochrona dostępu do sieci jest wyłączona
3) Certyfikat i klucz prywatny jest: ,a, certyfikat od Let's Encrypt, ważny do końca kwietnia.
4) Zasady dotyczące haseł wszystkie odznaczone.
 

Ja wiem jak je usunąć w menadżerze poświadczeń, ale dziękuję za link. Miałem na myśli czy tylko o to chodziło użytkownikowi :tomeksup.
Aktualizacja: Dobra, chyba już wiem co było problemem i faktycznie usunięcie zapamiętanych poświadczeń pomogło mi to zauważyć. Tylko jedna osoba jednocześnie może być zalogowana na tym samym koncie. Logowali mi się ludzie z domów używając tych samych haseł co stacjonarnie, a ja głupi dłubałem na komputerach na miejscu korzystając z wolnego czasu, blokując tym samym innych, bo komputery na miejscu pamiętają same ich hasła i nie trzeba się logować, żeby mieć dostęp do zasobów lokalnych.

A przynajmniej działa w tym momencie i to nawet po włączeniu ochrony dostępu do sieci.

Chyba problem rozwiązany, póki co można zamknąć.

@tomeksup dzięki Tobie się udało, dziękuję!
 
Ludzie to debile. Walą hasła i użytkowników jak popadnie. Wymieniają się. U mnie każdy otrzymuje papier do podpisania o zachowaniu tajemnicy służbowej wraz z konsekwencjami jej złamania.
Jest spokój.

Poświadczenia windows zawsze są pierwszym miejscem które się sprawdza.