Pomoc Jak zamontować NAS'a pod Ubuntu.

drakur

Nowy użytkownik
Noobie
11 Maj 2011
8
0
1
49
Wrocław
QNAP
Ethernet
1 GbE
Eloo,

Sprawa jest :eek:
Mam ts-212 (nawiasem nie go w bazie przy ustalaniu profilu) z softem 3.4.2 Build 0331T .
Co muszę uczynić aby podmontować zasoby qnapa na kompach, na jednym jest ubuntu 8 (laptop).
Łączy się z siecią po Wifi. Desktop ma na pokładzie ubuntu 10, po lanie podłączony do routera linksys wrt54gl.
Dostać się moge tylko po ftp (np. filezilla) i webowo.

Z linuksa to ja jestem raczej zając zielonka, więc prosiłbym tak raczej łopatologicznie pomocy krok po kroku.
Bo na razie to <sciana>
Z góry dzięki za jakiekolwiek info.

To jak pomożecie?

Jak mawiał kiedyś pewien prominentny polityk lol2

witam,

.. ja też z linuksa zielony jestem, ale udało mi się (wer 11) !
Qnap wpięty przez RJ do routera i przez wi-fi dopięty laptop z Ubuntu.
Korzystam z samby. Doinstalowałem sambę i gotowe. Nawet nie musiałem ustawiać stałego IP dla Qnapa. Muszę tylko za każdym razem 'wchodzić' poprzez klikanie sieć: sieć windows: nas: ...i juz jestem. NIe jest to uciążliwe, bo po pierwszym wejściu,katalog jest montowany z automatu na pulpicie (potem już można korzystaćjak z 'normalnego' katalogu), więc na razie nie szukam jak ustawiać montowanie automatyczne podczas uruchamiania systemu - a wiem ze można, bo kiedyś o tym czytałem.

niegrzeczny napisał:
witam,

.. ja też z linuksa zielony jestem, ale udało mi się (wer 11) !
Qnap wpięty przez RJ do routera i przez wi-fi dopięty laptop z Ubuntu.