kilka pytań odnośnie nowego qnap

Neo1986

Passing Basics
Beginner
26 Marzec 2016
23
1
3
Sobótka k/Wrocławia
QNAP
TS-x53D
Ethernet
1 GbE
Witam, jestem zmuszony kupić nas bo nie mogę swojego rozbudować wsparcia już nie będzie. Wiec proszę o poradę czym się różnią te 3 modele niektóre mają lepsze proce i więcej ramu i są tańsze ot tych z mniejszą ilością ram i wolniejszymi procami. Chciałem kupić ten pierwszy ale w czym są lepsze lub gorsze 2 kolejne

1) QNAP TS-251-8G serwer NAS 8GB RAM 2x SATA + Pilot
2) Serwer Plików NAS Dysk Sieciowy QNAP TS-251+-2G
3) Serwer plikow NAS QNAP TS-251A-8GB Intel Dual 2HDD

Bo jestem laikiem i dla mnie ten pierwszy ma więcej ram i lepszego proca, a przede wszystkim jest tańszy.

A jak już pisze o wyborze to może mi ktoś napisze jak już wybiorę i kupię nas. Jak mam bezpiecznie przenieść dyski z danymi i zainstalować w nowym serwerze bez ich utraty ??

Różnica pomiędzy TS-251 a TS-251+, pomijając ilość pamięci RAM, leży głownie w procesorach. TS-251+ po prostu jest wydajniejszy. Jeśli wierzyć opiniom i testom różnica sięga nawet ok. 30%.
Różnic pomiędzy TS-251+ a TS-251A jest nieco więcej. Po pierwsze procesory, po drugie 251A obsługuje 4K i posiada USB "Quick Access" pomocne np. przy mini laptopach nie mających szybkich kart sieciowych. Mówiąc krótko co komu potrzeba. Generalnie w tych dwóch modelach moim zdaniem kluczowy jest procesor. Każdy sprawdzi się lepiej w nieco innych zastosowaniach.

Moim zdaniem podsumowując:
TS-251 - jednostka budżetowa. Tańszy ale mniej wydajny. Jeśli możesz dorzucić parę groszy więcej nie bierz go pod uwagę. Jednak jeśli potrzebujesz NAS głównie do przechowywania danych bez strumieniowania wideo itp. to się na pewno sprawdzi.
TS-251+ - jeśli głównie interesuje Cie np. wyświetlanie np. poprzez PLEX, strumieniowanie wideo, jakaś wirtualizacja i przeżyjesz bez 4K. To jest to właściwy model dla Ciebie. Warunkiem dobrej pracy w tym przypadku jest jednak rozbudowa RAM. 2GB to za mało.