Pomoc NAS gubiący opcje/zawieszający się.

Sawpel

Nowy użytkownik
Noobie
12 Październik 2013
14
0
3
35
QNAP
TS-x20/TS-x21
Ethernet
802.11b (Wi-Fi 1)
Od pewnego czasu (mniej więcej pierwszy raz wystąpiło to 2 miesiace temu) pojawił się z NASem pewien dziwny problem.

A w zasadzie występują dwa problemy na zmianę lub równolegle. Po pierwsze NAS "uodpornia się" na konta z przyznanymi uprawnieniami do łączenia. Mamy w firmie kilka kont, które mają dostęp do zdalnego dostępu. Średnio co 2 tygodnie NAS odrzuca dostęp tych kont. Czyli konto istnieje, lokalnie działa, ma przyznane uprawnienia, ale zdalnie już łączyć się nie może. Z tym, że tak wszyscy na raz mają ten problem jednocześnie. Nigdy nie zdarzyło się, żeby odmówiło tylko jednemu użytkownikowi. Rozwiązaniem na to jest usunięcie tych kont, stworzenie identycznych na nowo, nadanie uprawnień et voila, wszystko z powrotem działa. Niby wielki problem to to nie jest, ale irytuje niemiłosiernie.

Drugi to problem NAS/router, ale nie mam chwilowo routera na wymianę, żeby się upewnić. NAS "gubi" router. Gdy wchodzę przez qfindera w ustawienia zdalnego dostępu, to NAS twierdzi, że jest błąd i nie może skomunikować się z routerem. Ale wchodzę ja grzecznie na router i żadne problemy nie występują. Co więcej gdy zaloguję się na router i sprzętowo go zrestartuję to to też nie pomaga. Muszę ręcznie odłączyć kabelek od niego, po czym NAS zauważa go, ale zaczyna twierdzić że wszystko jest poblokowane i od nowa muszę odznaczać co ma NAS sobie skonfigurować. Zaznaczę też, że router ma rok i żadnego problemu z nim nie ma.

Spotkaliście się z takimi numerami? Oprogramowanie mam najnowsze i aktualizuję je na bieżąco.
 
Po pierwsze NAS "uodpornia się" na konta z przyznanymi uprawnieniami do łączenia. Mamy w firmie kilka kont, które mają dostęp do zdalnego dostępu. Średnio co 2 tygodnie NAS odrzuca dostęp tych kont. Czyli konto istnieje, lokalnie działa, ma przyznane uprawnienia, ale zdalnie już łączyć się nie może. Z tym, że tak wszyscy na raz mają ten problem jednocześnie. Nigdy nie zdarzyło się, żeby odmówiło tylko jednemu użytkownikowi. Rozwiązaniem na to jest usunięcie tych kont, stworzenie identycznych na nowo, nadanie uprawnień et voila, wszystko z powrotem działa. Niby wielki problem to to nie jest, ale irytuje niemiłosiernie.

A regularność tego zdarzenia nie rzuciła Ci się w oczy ? Sprawdz co masz zaplanowane co 2 tygodnie, sprawdź logi.


Drugi to problem NAS/router, ale nie mam chwilowo routera na wymianę, żeby się upewnić. NAS "gubi" router. Gdy wchodzę przez qfindera w ustawienia zdalnego dostępu, to NAS twierdzi, że jest błąd i nie może skomunikować się z routerem. Ale wchodzę ja grzecznie na router i żadne problemy nie występują. Co więcej gdy zaloguję się na router i sprzętowo go zrestartuję to to też nie pomaga. Muszę ręcznie odłączyć kabelek od niego, po czym NAS zauważa go, ale zaczyna twierdzić że wszystko jest poblokowane i od nowa muszę odznaczać co ma NAS sobie skonfigurować

Wymień kabel, sprawdź konfiguracje sieci w QNAP.
 
A regularność tego zdarzenia nie rzuciła Ci się w oczy ? Sprawdz co masz zaplanowane co 2 tygodnie, sprawdź logi.

W logach spamuje mi takimi wpisami:
"myQNAPcloud Cloudlink cannot set up, error code: [3]"
"Lan 1 link is up"/"Lan 1 link is up"

Nie mam pojęcia co to oznacza.


Z kablem sprawdzę i zrelacjonuję w dalszej przyszłości, bo póki co działa.
 
In addition to the web-based connection, CloudLink also allows you to connect to your Turbo NAS by using the Qfile and Qmanager mobile apps and the Qsync utility for PCs. To experience the best myQNAPcloud SmartLink Service, go to the QTS App Center and download the CloudLink App (QPKG) after the maintenance schedule on August 5th.
 
Tylko jaki dokładnie ma to związek? Te logi są takie same od marca. Jak nie mogę połączyć się przez kompa, to nie mogę też przez telefon.
 
Ok, odświeżę swój temat. Ten sam numer, przy próbie połączenia przez CloudNas w ogóle nie chwyta routera z zewnątrz, twierdzi, że "Nie można ustanowić połączenia. Upewnij się, że masz połączenie z Internetem i że serwer VPN PP TP na NAS jest włączony."

Gdy loguję się na QNAPa, to twierdzi, że "brak routera UPnP w sieci":

------ NAT PMP Diagnostics ------
initnatpmp() returned 0 (SUCCESS)
using gateway : 192.168.2.1
sendpublicaddressrequest returned 2 (SUCCESS)
readnatpmpresponseorretry returned -7 (FAILED)
------ UPnP Diagnostics ------
upnpc : miniupnpc library test client. (c) 2006-2011 Thomas Bernard
Go to MiniUPnP Project HomePage or MiniUPnP Project HomePage
for more information.
List of UPNP devices found on the network :
desc: http://192.168.2.1:52869/picsdesc.xml
st: urn:schemas-upnp-org:device:InternetGatewayDevice:1

logi:
logi.png


Obstawiam, że to jednak wina routera, bo coś dziwnie się zaczął nawet z wifi zachowywać, ale wolałbym się upewnić. Głupia sprawa jak wymienię router i nie będzie poprawy.

Oczywiście, żeby QNAP zaczął widzieć router, to muszę go (router) odłączyć od zasilania, nic innego nie działa.