Pomoc Odłączony dysk M2, pula pamięci zdegradowana

JohnyB

Entry Technician
Q Associate
7 Wrzesień 2012
75
1
17
8
QNAP
TS-x73A
Ethernet
1 GbE
Pacjent: TS-673A, na gniazdach M2 po dysku KC2500 1TB

Dzisiaj loguje się do urządzenia, a tu wita mnie komunikat, że pula1 jest zdegradowana. Zaglądam do: "Pamięć masowa i migawki/Dyski", a tam w gnieździe drugim M2 informacja: PUSTO - nie wykrywa dysku. W QLog widzę:
1730492687557.png



Zrobiłem restart serwera i dysk w gnieździe drugim M2 został wykryty, nastąpiła automatyczna przebudowa i teraz stan jest taki:
1730492333532.png

1. Jak sprawdzić co było powodem odłączenia tego dysku oraz czy mam się martwić ? Dysk ma według tego co podaje narzędzie analizy pozostałą żywotność na poziomie 88%. Ten z gniazda 1 ma 89% - oba pracują w RAID1.
2. Z czego wynika komunikat: "Trwa analiza danych" na dysku z gniazda pierwszego ?
 
Rok temu miałem taki sam problem. Pomyślalem, że może coś nie styka. Rozkęciłem qnapa, wyczyściłem styki, poskładałem na nowo ... działa ... Na drugi dzień to samo :/ ... Może źle poczyściłem? Rozkęciłem qnapa, wyczyściłem styki, poskładałem na nowo ... działa ... na trzeci dzień ... kurde w morde jeża :/ ... Nie rozkręcam ... dwa restarty ... działa. Wyszła aktualizacja QuTS Hero ... po jej instalacji już więcej nie pojawił się u mnie ten problem. Do tej pory nie wiem czy to błąd sterowników czy pomogło czyszczenie.
 
Witam,

Podpiszę się w tym wątku. Mam niestety ten sam problem - w moim przypadku Qnap TS-462, QTS 5.2.1.2930, Dyski SN700 RED M2, RAID1, skonfigurowany QTier
Co jakiś czas dysk 1 przestaje być widoczny, pula się degraduje. Jedynym rozwiązaniem jest fizyczne wyłączenie urządzenia - po ponownym włączeniu odbudowa RAID.
Działa jakiś czas i po kilku tygodniach powtórka. Dyski sprawdzone na wszelkie sposoby, zero jakichkolwiek problemów, zamiana miejscami nie pomaga
Na ten moment wyłączyłem QTier, zrobiłem z nich osobny wolumen i na razie działa

Jakieś pomysły co z tym zrobić?
Urządzenie jeszcze na gwarancji, natomiast nie uśmiecha mi się wysyłanie go na kilka tygodni.
Biorąc pod uwagę nieregularność zjawiska, jest bardzo duża szansa, że w serwisie będzie działał bez problemów.

Jarek