Pomoc Odłączony dysk M2, pula pamięci zdegradowana

JohnyB

Entry Technician
Q Associate
7 Wrzesień 2012
75
1
17
8
QNAP
TS-x73A
Ethernet
1 GbE
Pacjent: TS-673A, na gniazdach M2 po dysku KC2500 1TB

Dzisiaj loguje się do urządzenia, a tu wita mnie komunikat, że pula1 jest zdegradowana. Zaglądam do: "Pamięć masowa i migawki/Dyski", a tam w gnieździe drugim M2 informacja: PUSTO - nie wykrywa dysku. W QLog widzę:
1730492687557.png



Zrobiłem restart serwera i dysk w gnieździe drugim M2 został wykryty, nastąpiła automatyczna przebudowa i teraz stan jest taki:
1730492333532.png

1. Jak sprawdzić co było powodem odłączenia tego dysku oraz czy mam się martwić ? Dysk ma według tego co podaje narzędzie analizy pozostałą żywotność na poziomie 88%. Ten z gniazda 1 ma 89% - oba pracują w RAID1.
2. Z czego wynika komunikat: "Trwa analiza danych" na dysku z gniazda pierwszego ?
 
Rok temu miałem taki sam problem. Pomyślalem, że może coś nie styka. Rozkęciłem qnapa, wyczyściłem styki, poskładałem na nowo ... działa ... Na drugi dzień to samo :/ ... Może źle poczyściłem? Rozkęciłem qnapa, wyczyściłem styki, poskładałem na nowo ... działa ... na trzeci dzień ... kurde w morde jeża :/ ... Nie rozkręcam ... dwa restarty ... działa. Wyszła aktualizacja QuTS Hero ... po jej instalacji już więcej nie pojawił się u mnie ten problem. Do tej pory nie wiem czy to błąd sterowników czy pomogło czyszczenie.
 
Witam,

Podpiszę się w tym wątku. Mam niestety ten sam problem - w moim przypadku Qnap TS-462, QTS 5.2.1.2930, Dyski SN700 RED M2, RAID1, skonfigurowany QTier
Co jakiś czas dysk 1 przestaje być widoczny, pula się degraduje. Jedynym rozwiązaniem jest fizyczne wyłączenie urządzenia - po ponownym włączeniu odbudowa RAID.
Działa jakiś czas i po kilku tygodniach powtórka. Dyski sprawdzone na wszelkie sposoby, zero jakichkolwiek problemów, zamiana miejscami nie pomaga
Na ten moment wyłączyłem QTier, zrobiłem z nich osobny wolumen i na razie działa

Jakieś pomysły co z tym zrobić?
Urządzenie jeszcze na gwarancji, natomiast nie uśmiecha mi się wysyłanie go na kilka tygodni.
Biorąc pod uwagę nieregularność zjawiska, jest bardzo duża szansa, że w serwisie będzie działał bez problemów.

Jarek
 
Mam podobny problem. NAS TS-453E. Dysk WD Red SN700 500GB zamontowany w gnieździe M.2 (2). Pracuje jako pojedynczy dysk.
Najdalej co 2-3 miesiące dysk znika i pojawia się błąd. Pomaga wyjęcie fizyczne dysku i ponowne go włożenie. Znika tez razem z nim licencja przypisana do niego programu „DA Drive Analyzer”. Na szczęście można ją ponownie dodać.
Czy jest to błąd w hardware NASa czy w firmware? Czy wystarczy coś zaznaczyć lub zrobić w ustawieniach NAS? Ja nie mam pomysłu, a to bardzo denerwuje.
Zauważyłem, że użytkownik wyżej tez ma dysk WD RED SN700. Możne te awarie to jest ich przyczyna. Ale aż nie chce mi się wierzyć, że dyski przeznaczone do NAS są z błędem lub QNAP je źle obsługuje. Nie mam innego, aby go włożyć do testów na parę tygodni...
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. qtier raid
  2. odbudowa raid 1
  3. do czego dysk m.2\
  4. Qtier