Cześć,
mam problem z OpenVPN Client na serwerze TS-121. Konfiguracja Klienta jest następująca:
OpenVPN Serwer jest w innej fizycznej lokalizacji z publicznym IP, postawiony jest na TS-451+. Jego konfiguracja:
Problemem jest, że połączenie OpenVPN tych dwóch serwerów trwa kilka do kilkunastu godzin. Jak jestem w pobliżu TS-121, z poziomu QTS wchodzę w Panelu sterowania do konfiguracji OpenVPN Client i zestawiam ponownie połączenie i jest OK - do kolejnego zerwania połączenia.
Dlaczego pomimo zaznaczonej opcji "Reconnect when the VPN connection is lost" nie wznawia się połączenie po chwilowej utracie sieci?
Czy mogę znaleźć jakieś logi z informacją co spowodowało zerwanie połączenia i czy była jakakolwiek próba ponownego zestawiania?
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.2 Build 20160901
Model serwera: QNAP TS-121
Na serwerze klienckim TS-121 dogrzebałem się do konfiguracji połączenia:
w którym jest linia, która może odpowiadać za brak wznawiania połączenia
Nie mam pewności, czy na pewno o to chodzi, bo gdy ją zmienię na jakąkolwiek inną wartość, to przy restarcie połączenia vpn powraca wartość 1.
Jak to obejść/sprawdzić?
Po ostatnich aktualizacjach firmware obydwu serwerów problem już nie występuje. Gdy tylko zerwie się połączenie sieciowe, po chwili zestawia się ponownie tunel VPN.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.2 Build 20161021
Model serwera: QNAP TS-121
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.2 Build 20161102
Model serwera: QNAP TS-451+
mam problem z OpenVPN Client na serwerze TS-121. Konfiguracja Klienta jest następująca:
OpenVPN Serwer jest w innej fizycznej lokalizacji z publicznym IP, postawiony jest na TS-451+. Jego konfiguracja:
Problemem jest, że połączenie OpenVPN tych dwóch serwerów trwa kilka do kilkunastu godzin. Jak jestem w pobliżu TS-121, z poziomu QTS wchodzę w Panelu sterowania do konfiguracji OpenVPN Client i zestawiam ponownie połączenie i jest OK - do kolejnego zerwania połączenia.
Dlaczego pomimo zaznaczonej opcji "Reconnect when the VPN connection is lost" nie wznawia się połączenie po chwilowej utracie sieci?
Czy mogę znaleźć jakieś logi z informacją co spowodowało zerwanie połączenia i czy była jakakolwiek próba ponownego zestawiania?
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.2 Build 20160901
Model serwera: QNAP TS-121
Na serwerze klienckim TS-121 dogrzebałem się do konfiguracji połączenia:
Kod:
/etc/config/openvpn/clients/client1
Kod:
connect-retry-max 1
Nie mam pewności, czy na pewno o to chodzi, bo gdy ją zmienię na jakąkolwiek inną wartość, to przy restarcie połączenia vpn powraca wartość 1.
Jak to obejść/sprawdzić?
Po ostatnich aktualizacjach firmware obydwu serwerów problem już nie występuje. Gdy tylko zerwie się połączenie sieciowe, po chwili zestawia się ponownie tunel VPN.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.2 Build 20161021
Model serwera: QNAP TS-121
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.2 Build 20161102
Model serwera: QNAP TS-451+