Witam,
2. Czy jest możliwość takiej konfiguracji połączenia VPN, by komputery w sieci miały dostęp do zasobów sieciowych udostępnianych w sieci LAN QNAP'a, aby można było zalogować się np. do routera działającego w sieci LAN QNAP'a, a jednocześnie by ruch sieciowy przeglądarki internetowej i zewnętrznego programu np. DropBoxa odbywał się z pominięciem VPN'a? W opcjach serwera VPN na QNAP'ie jest coś takiego jak "PRZEKIEROWANIE BRAMY DOMYŚLNEJ". Po odznaczeniu/wyłączeniu tej opcji zasoby sieciowe nie są dostępne na komputerach klientów, dlatego mam ją cały czas włączoną.
Jeśli opisałem coś nie tak to proszę o wyrozumiałość bo w temacie sieci, VPN jaki i w ogóle w temacie NAS'ów jestem bardzo początkujący. Tyle co mi się udało ogarnąć przez ostatnie 2 dni - tyle napisałem powyżej.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.1 Build 20160201
Model serwera: QNAP TS-251+
Opis sytuacji:
od 2 dni walczę z ustawieniem VPN do codziennego użytku w firmie. Posiadam QNAP'a 251+ (Quad Celeron + 16GB RAM) z firmware w wersji 4.2.1 (beta). Firma ma 3 oddziały, które chciałbym połączyć jedną sięcią VPN skupioną na moim serwerze QNAP (jako serwer VPN). Na QNAPie mam uruchomiony serwer OpenVPN, na komputerach klienckich (łącznie 7 sztuk) zainstalowane oprogramowanie OpenVPN, pliki konfiguracyjne pobrane z NAS'a skopiowane - wszystko PRAWIE działa. Mianowicie połączenie z VPN jest, IP z puli 10.8.0.2/254 zostaje przydzielone poprawnie, ruch sieciowy płynie przez VPN i każdy klient ma dostęp do zasobów sieci LAN QNAP'a.
Opis problemu:
1. Nie działa pingowanie między komputerami klientów. Każdy klient może spingować serwer, ale nie działa ping między klientami. Potrzebuję by komputery w sieci się widziały w celu uruchomienia usługi pulpitu zdalnego tak, by można było w razie potrzeby połączyć się z każdym klientem i pomóc w rozwiązaniu problemu (programy typu teamviewer odpadają) - potrzebna jest możliwość jednoczesnej pracy kilku userów na jednym PC (po patchowaniu RDP w Windows 7).