Pomoc Problem z TS-251 po ostatniej aktualizacji (20170121)

bobi1326

System Engineer
Q Specialist
15 Czerwiec 2015
121
6
18
34
QNAP
null
Ethernet
802.11n (Wi-Fi 4)
Witam,
Po ostatniej (i w sumie przedostatniej również) aktualizacji TS-251 zauważam bardzo duży spadek jakości pracy na urządzeniu. To czego najczęściej używam, czyli stacja pobierania w momencie dodania do niej niewielkiej ilości plików (nawet przy około 20) powoduje ogromne spowolnienie systemu. Objawia się to bardzo długim czasem uruchamiania innych aplikacji, czy też bardzo długim czasem wyświetlania drzewa katalogów w File Station. Po jakimś czasie dostaję zawsze komunikat o prawdopodobnym zajęciu lub niedostępności sieci, wraz z propozycją przeładowania strony. W monitorze użycia przez cały czas brak odchyleń od normy (CPU i RAM w użyciu około 10%).

Czy ktoś miał podobne problemy? Martwię się czy jest to związane z aktualizacjami, czy jest to zbieg okoliczności i może dysk się kończy?

Pozdrawiam serdecznie :)

Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.3 Build 20170121
Model serwera: QNAP TS-251
 
Co do dysku to smart test idzie co poniedziałek, a pełen raz w tygodniu. Na noc zapuszczę pełen test ręcznie w celu sprawdzenia. Jakoś inaczej mogę sprawdzić dysk?
Grr... Postawienie NASa od nowa? Hm... Czyli zgranie wszystkich danych, format i powrót? Rozumiem, że w takim przypadku wszelkie ustawienia trzeba ręcznie klepać na nowo, bo przywrócenie kopii ustawień systemu mija się z celem? :(

Pozdrawiam serdecznie ;)
 
A można w jakiś sposób wgrać ręcznie jeszcze raz najnowsze oprogramowanie? Dzisiejsza aktualizacja była wykonana zdalnie i może coś poszło w trakcie nie tak ;/
 
Problem w tym, że nie mam gdzie danych przechować :( A to znacząco utrudnia manewr :( Czy jak pobiorę najnowsze oprogramowanie ze strony producenta to będę je mógł wgrać poprzez opcję aktualizacji? Tylko, że obecna wersja nie będzie się różniła od wgrywanej. Pewnie wywali błąd, że to nie jest aktualizacja ;/