Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość
Proszę o radę w następującej sytuacji: nowozakupiony (ok. 4 tygodni) TS-231P z 1GB, 2x4TB WD Red, po dość intensywnym zgrywaniu danych (głównie zdjęcia, filmy) nagle przestał reagować. Nie jest dostępny ani przez myqnapcloud, ani bezpośrednio w sieci lokalnej - ping urządzenie wykrywa. NAS fizycznie stoi w zdalnej lokalizacji, więc nie jestem w stanie dokładnie określić od kiedy, ale tak mniej więcej dzieje się od 4, 5 dni. Zaordynowana wizja lokalna w miejscu fizycznego ustawienia urządzenia ukazała co następuje: stałe, permanentne i intensywne mruganie diod dysków (zresztą cały czas je słychać). Czy możliwie, że QNAP sam sobie jakąś synchronizację zainicjował i czy normalne, że tak długo to trwa? Dyski 2 po 4 TB.
Czy jest jakaś możliwość "zajrzenia" do logów, czy jakaś inna możliwość zdiagnozowania ci się dzieje? Na razie jeszcze obawiam się na sztywno go wyłączyć, ale czy jest sens jeszcze czekać? Danych jest już tam sporo i raczej nie chciałbym ich tracić.
Wcześniej urządzenie wydawało się prawidłowo skonfigurowane i nie sprawiało problemów, choć od samego początku nie wykrywał go QFinder z komputera podłączonego do tego samego switcha.
pozdrawiam i proszę o jakąś podpowiedź
Irek
Wersja oprogramowania Firmware: x.x.x Build 20YYMMDD
Model serwera: QNAP TS-231P
Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość
Proszę o radę w następującej sytuacji: nowozakupiony (ok. 4 tygodni) TS-231P z 1GB, 2x4TB WD Red, po dość intensywnym zgrywaniu danych (głównie zdjęcia, filmy) nagle przestał reagować. Nie jest dostępny ani przez myqnapcloud, ani bezpośrednio w sieci lokalnej - ping urządzenie wykrywa. NAS fizycznie stoi w zdalnej lokalizacji, więc nie jestem w stanie dokładnie określić od kiedy, ale tak mniej więcej dzieje się od 4, 5 dni. Zaordynowana wizja lokalna w miejscu fizycznego ustawienia urządzenia ukazała co następuje: stałe, permanentne i intensywne mruganie diod dysków (zresztą cały czas je słychać). Czy możliwie, że QNAP sam sobie jakąś synchronizację zainicjował i czy normalne, że tak długo to trwa? Dyski 2 po 4 TB.
Czy jest jakaś możliwość "zajrzenia" do logów, czy jakaś inna możliwość zdiagnozowania ci się dzieje? Na razie jeszcze obawiam się na sztywno go wyłączyć, ale czy jest sens jeszcze czekać? Danych jest już tam sporo i raczej nie chciałbym ich tracić.
Wcześniej urządzenie wydawało się prawidłowo skonfigurowane i nie sprawiało problemów, choć od samego początku nie wykrywał go QFinder z komputera podłączonego do tego samego switcha.
pozdrawiam i proszę o jakąś podpowiedź
Irek
Wersja oprogramowania Firmware: x.x.x Build 20YYMMDD
Model serwera: QNAP TS-231P