Pomoc TS-832XU dysk rozłączony, nie wykrywa nie starego ani nowego dysku

camit

Nowy użytkownik
Noobie
23 Październik 2025
2
0
1
33
camit.pl
QNAP
TS-832PX
Ethernet
10 GbE
Witam
Mam od kilku dni problem z QNAP TS-832XU. Mam w nim 8 dysków pracujących w RAID-5. Ostatnio dysk 1 rozłączył się i był w ogóle nie wykrywany przez QNAP. Próbowałem go wyjmować i wkładać ponownie - bez skutku. Założyłem więc, że może dysk ma awarię, więc wymieniłem dysk na nowy. Ku mojemu zaksoczeniu dysk również nie został rozpoznany.
Przed awarią żaden z dysków nie zgłaszał problemów, więc zakładam, że problem jednak nie tkwi w dyskach.

Czy możecie poradzić co w tej sytuacji mogę jeszcze zrobić? Czy można coś jeszcze zrobić by qnap wykrył ten dysk, czy to ewidentna awaria samego qnapa?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
I tu właśnie pojawia się kolejny problem z tym QNAPem. Przy próbie otwarcia helpdesku pojawia się bład Internal Server Error, a z drugiej strony w ustswieniach sieci pokazuje, że przez żadną bramę nie może dostać sie do Internetu. Oczywiście konfiguracja jest prawidłowa.

Czy reboot zrobić w włożonym dyskiem, czy wyciągnąc dysk i włożyć ponownie po wystartowaniu? Póki co na wszelki wypadek kopuję z niego najważniejsze dane, bo mam obawę, że skoro wyskoczył jeden dysk to może wyskoczyć i drugi.