Pomoc Urządzenie ma za mało systemowej pamięci masowej. Sprawdź następujące ustawienia: Partycja dysku systemowego

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Buli76

Nowy użytkownik
Noobie
22 Lipiec 2019
6
1
1
3
48
QNAP
TS-x53D
Ethernet
10 GbE
Witam,
Mam TS-453D z QTS 5.1.2.2533. FW zaktualizował się sam kilka dni temu. Wszystko chodziło OK przez ostatnie kilka dni - nie restartowałem NAS'a. Dziś wystąpił problem z brakiem odpowiedzi u jednej z usług, a mianowicie Jackett. Postanowiłem zrobić restart NAS - niestety się nie zamknął, czekałem jakieś pół godziny. No nic zmuszony byłem odłączyć wtyczkę. Gdy wstał pojawia się ten komunikat.
Usługi na NAS'ie działają ale nie wszystkie chyba - brak dostępu do udostępnień oraz np. QuLog Center (wyjątek usługi 503).
Miałem ustawione przyśpieszanie przez SSD, które udało się usunąć. Po restarcie to samo.
SSD profiler - nie mam go. Usunąłem już wcześniej.
Podłączyłem się przez putty:
Kod:
 # df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
none                    400.0M    347.2M     52.8M  87% /
devtmpfs                 15.6G      4.0K     15.6G   0% /dev
tmpfs                    64.0M    488.0K     63.5M   1% /tmp
tmpfs                    15.6G    144.0K     15.6G   0% /dev/shm
tmpfs                    16.0M         0     16.0M   0% /share
/dev/mmcblk0p5            7.7M     46.0K      7.7M   1% /mnt/boot_config
tmpfs                    16.0M         0     16.0M   0% /mnt/snapshot/export
/dev/md9                493.5M    492.9M    620.0K 100% /mnt/HDA_ROOT
cgroup_root              15.6G         0     15.6G   0% /sys/fs/cgroup
/dev/mapper/cachedev1
                          5.4T      3.0T      2.3T  56% /share/CACHEDEV1_DATA
/dev/md13               417.0M    370.1M     46.9M  89% /mnt/ext
tmpfs                    32.0M     27.2M      4.8M  85% /samba_third_party
tmpfs                     1.0M         0      1.0M   0% /share/external/.cm
tmpfs                     1.0M         0      1.0M   0% /mnt/hm/temp_mount
tmpfs                    48.0M    260.0K     47.7M   1% /share/CACHEDEV1_DATA/.samba/lock/msg.lock
tmpfs                    16.0M         0     16.0M   0% /mnt/ext/opt/samba/private/msg.sock
tmpfs                     1.0M         0      1.0M   0% /share/external/.nd

Z tego co widać to /mnt/HDA_ROOT jest 100%. Próbowałem Midnight Commeder'em usnąć jakieś logi w tej lokalizacji - niestety bezskutecznie błąd Read only file system (30).
Pls pomocy!
 
Rozwiązanie
Ogarnąłem. Pomógł trik z ponownym podmontowaniem w trybie RW.
Bash:
sudo mount -o remount,rw /mnt/HDA_ROOT
Po tym plik można było usunąć bez problemu. Potem tylko dałem restart NAS i działa jak powinno.
Dzięki Mariusz za pomoc. Temat do zamknięcia
Zrzut ekranu 2023-10-22 134135.png





:(
 
Kod:
[~] # du -mxa /mnt/HDA_ROOT | sort -n | tail -n20
3       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/gconv.tgz
4       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/MyCloudNas.bin
4       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/NotificationCenter.bin
4       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/Python.tgz
5       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/QuLog.bin
5       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/mtpBinary.tgz
6       /mnt/HDA_ROOT/.config/rssdoc
7       /mnt/HDA_ROOT/.logs/shutdown.log
7       /mnt/HDA_ROOT/ssl_lib
9       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/netmgr.bin
9       /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/wifi.tgz
12      /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/language.tgz
16      /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/mariadb5.tgz
18      /mnt/HDA_ROOT/.config
20      /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/samba4.tbz
21      /mnt/HDA_ROOT/.logs/event.log
107     /mnt/HDA_ROOT/update_pkg
326     /mnt/HDA_ROOT/.logs/shutdown.log.1
362     /mnt/HDA_ROOT/.logs
493     /mnt/HDA_ROOT

Widać, że problemem jest bardzo duży plik shutdown.log.1. Niestety nie mogę go usunąć.
 
Kod:
[admin@NASE84370 ~]# rm /mnt/HDA_ROOT/.logs/shutdown.log.1
rm: remove '/mnt/HDA_ROOT/.logs/shutdown.log.1'? y
rm: can't remove '/mnt/HDA_ROOT/.logs/shutdown.log.1': Read-only file system

No nie idzie.
 
Ogarnąłem. Pomógł trik z ponownym podmontowaniem w trybie RW.
Bash:
sudo mount -o remount,rw /mnt/HDA_ROOT
Po tym plik można było usunąć bez problemu. Potem tylko dałem restart NAS i działa jak powinno.
Dzięki Mariusz za pomoc. Temat do zamknięcia
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. Urządzenie ma za mało systemowej pamięci masowej
  2. ts-110 firmware
  3. firmware ts-110
  4. 453d SSD m2