Pomoc WebDAV - brak uprawnień

MarcinZetX

Nowy użytkownik
Noobie
8 Czerwiec 2017
6
0
1
29
QNAP
null
Ethernet
10 GbE
Witam,

Próbuję uruchomić usługę WebDAV na Qnapie.
Włączyłem usługę w Panelu sterowania > Aplikacje > Serwer WWW > WebDAV

upload_2017-6-19_18-57-36.png

Następnie przydzieliłem uprawnienia
Panel sterowania > Przywileje > Foldery współdzielone
Pod napisem "Akcje", kliknąłem przycisk "Edytuj uprawnienia folderu współdzielonego"
W górnym panelu "Wybierz rodzaj uprawnień", wybrałem "Dostęp WebDAV"
Z list po lewej stronie wybrałem udział, zmieniłem Prawa dostępu z "Brak dostępu" na "Pełny dostęp" oraz przy użytkowniku zaznaczyłem ptaszek "Przyznaj" i kliknąłem zastosuj.

upload_2017-6-19_19-5-46.png

Mimo tego przy próbie zalogowania się wyskakuję błąd że nie mam uprawnień do tego katalogu.
upload_2017-6-19_19-7-4.png

PS. Jak zaznaczę ptaszek "Pozwól gościom mieć dostęp do udostępnionych zasobów sieciowych (możliwe tylko przez przeglądarkę internetową) to strona wyświetla się prawidłowo.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3 0210 Build 20170606
Model serwera: QNAP TS-231P
 

Załączniki

  • upload_2017-6-19_19-5-34.png
    upload_2017-6-19_19-5-34.png
    13 KB · Wyświetleń: 80
Logowałem się za pomocą przeglądarki internetowej.
Jak zalogowałem się za pomocą NetDrive to usługa działała prawidłowo, jednak ten program jest płatny, a chciałbym uniknąć dodatkowych kosztów.
Mam Windowsa 10, zgodnie z instrukcją na stronie Qnapa zmniejszyłem poziom uprawnień za pomocą rejestru, zrestartowałem komputer, jednak mimo tego nie mogłem się połączyć z serwerem WebDAV za pomocą
"Dodaj lokalizację sieciową"
upload_2017-6-19_21-32-49.png


@Edit

Udało mi się połączyć z usługą WebDAV z poziomu "Dodaj lokalizację sieciową" Windows, pomógł restart Qnapa, chociaż przed restartem Qnapa program NetDrive łączył się z WebDAV bez problemu.
 
Odświeżę stary temat, bo chciałem przetestować działanie WebDAV i mam dokładnie ten sam problem. W QNAPie wszystko skonfigurowane, przez aplikację NetDrive działa, a w Windowsie 7 nie. Wydaje mi się, że przyczyną może być nie zrobienie przeze mnie zgodnie z instrukcją Łączenie się z folderami udostępnionymi WebDAV na serwerze QNAP NAS z systemu Windows 7 a dokładniej to nie wiem jak mam zrobić punkt opisane w "Importuj istniejący certyfikat SSL."
Czy w ogóle nie zrobienie tego może być przyczyną braku dostępu z poziomu Windowsa, ale w NetDrive działa?
Potrzebuję mieć dostęp do pewnych katalogów z QNAPa na komputerze gdzie nie mogę instalować żadnego dodatkowego oprogramowania (więc NetDrive) odpada. Więc teoretycznie dobrym rozwiązaniem powinno być WebDAV, stąd moja prośba o pomoc.

Dodam, że restart QNAPa nie pomaga.
Ktoś pomoże?