Witam,
To mój pierwszy post, więc pozdrawiam wszystkich użytkowników
Od kilku dni jestem posiadaczem rzeczonego TS-209 Pro II (firmware 2.1.2 081113). Zainstalowałem w nim dwa dyski Seagate Barracuda 250G: oba serii NS, ale jeden ES (bufor 16MB), a drugi ES.2 (bufor 32MB). Oczywiście różnią się firmwarem. Zainstalowane je jako RAID 1.
Problem jest następujący: wszystko w zasadzie działa, z jednym małym wyjątkiem - SMART. Dla dysku 1. (ES) SMART działa jak należny. Raportowanie, test szybki, test dokładny. Dla dysku 2. (ES.2) raportowanie SMART jest w porządku, natomiast nie można wywołać testowania. Klawisz 'Test' jest nieaktywny. Mogę obejść tę niedogodność i wymusić test SMART dla tego dysku przez ustawienie autotestowania na ON i zadanie odpowiedniej godziny. Test startuje wtedy, ale natychmiast raportuje totalna awarię dysku, co prowadzi do alertu, oznaczenia dysku jako uszkodzonego/do wymiany oraz utraty konfiguracji RAID. W konsekwencji do konieczności jej odbudowy.
Pytania mam więc następujące:
- czy ktoś z Was zetknął się z podobnym problemem?
- czy test SMART powinien być możliwy dla obu dysków?
Dodatkowa informacja jest taka, że dysk ES jest raportowany poprawnie, w tym interfejs to ATA-7(...), wersja podana. Dysk ES.2 raportuje interfejs ATA-8, wersja nieznana!.
Poza tym wszystko działa poprawnie, to znaczy zapis/odczyt itp.
Czy u Was także jest podobnie (to ATA-8)? Może mój egzemplarz dysku jest felerny...
To mój pierwszy post, więc pozdrawiam wszystkich użytkowników
Od kilku dni jestem posiadaczem rzeczonego TS-209 Pro II (firmware 2.1.2 081113). Zainstalowałem w nim dwa dyski Seagate Barracuda 250G: oba serii NS, ale jeden ES (bufor 16MB), a drugi ES.2 (bufor 32MB). Oczywiście różnią się firmwarem. Zainstalowane je jako RAID 1.
Problem jest następujący: wszystko w zasadzie działa, z jednym małym wyjątkiem - SMART. Dla dysku 1. (ES) SMART działa jak należny. Raportowanie, test szybki, test dokładny. Dla dysku 2. (ES.2) raportowanie SMART jest w porządku, natomiast nie można wywołać testowania. Klawisz 'Test' jest nieaktywny. Mogę obejść tę niedogodność i wymusić test SMART dla tego dysku przez ustawienie autotestowania na ON i zadanie odpowiedniej godziny. Test startuje wtedy, ale natychmiast raportuje totalna awarię dysku, co prowadzi do alertu, oznaczenia dysku jako uszkodzonego/do wymiany oraz utraty konfiguracji RAID. W konsekwencji do konieczności jej odbudowy.
Pytania mam więc następujące:
- czy ktoś z Was zetknął się z podobnym problemem?
- czy test SMART powinien być możliwy dla obu dysków?
Dodatkowa informacja jest taka, że dysk ES jest raportowany poprawnie, w tym interfejs to ATA-7(...), wersja podana. Dysk ES.2 raportuje interfejs ATA-8, wersja nieznana!.
Poza tym wszystko działa poprawnie, to znaczy zapis/odczyt itp.
Czy u Was także jest podobnie (to ATA-8)? Może mój egzemplarz dysku jest felerny...