Pomoc Awaria QNAP TS-228A?

lord_yabol

Entry Technician
Q Associate
10 Sierpień 2018
83
10
8
QNAP
TS-x53D
Ethernet
1 GbE
Witam,

No i nacieszyłem się dwa miesiące pierwszym serwerem NAS:(
Dzisiaj po powrocie do domu zauważyłem brak dostępu do dysku.
Qnap nie reaguje i nie świeci się żadna kontrolka oprócz diody na zasilaczu.
Odłączenie od zasilania, wyjęcie dysku i przyciskanie Resetu nie pomaga.
Zero reakcji....

Wygląda że kompletnie padł.
Macie jakieś pomysły?
Pozostaje mi odnieść do sklepu z tytułu niezgodności towaru z umową.

Model serwera: QNAP TS-228A
 
W jaki sposób na gwarancji zwrócili Tobie pieniądze, a nie próbowali naprawić albo wymienić na nowy egzemplarz?

Oddałem w ramach reklamacji. Na stronie eurortvagd 3 opinie NASie i trzy o bardzo szybkich awariach i długim serwisowaniu :(

szumi77 ponawiam pytanie: W jaki sposób zwrócono od razu Tobie pieniądze?
Czy po naprawie NASa lub wymianie na ten sam model mogę włożyć dysk i uruchomić system bez skasowania danych/ struktur folderów?
 
Dziękuje za pomoc.
Witam ponownie,

Czy to normalne z serwisem QNAP, aby tak długo naprawiał produkt? Minęły 3 tygodnie i Ts-228A dalej ma status: w procesie serwisowym.
Dystrybutor EPA a sklep Euro RTV Agd.
 
Miałem identyczny objaw w moim 253Be (po dwóch miesiącach od daty zakupu). Zwróciłem do sklepu RTV Euro AGD. Po trzech tygodniach przysłali list polecony. Jako, że był to okres wakacyjny (lipiec), zanim go odebrałem, to przeleżał trzy tygodnie na poczcie. Informowano mnie w nim, że z uwagi na zbyt wysokie koszty wymiany Qnap-a na nowy, będą go naprawiać i czy wyrażam na to zgodę. Wyraziłem ją już prawdopodobnie przy oddawaniu sprzętu w sklepie, ale już nie wnikałem...Zadzwoniłem na podany w liście numer z lekkimi już pretensjami...no bo o co chodzi...,jakie wysokie koszty..., co mnie one obchodzą...itd. Wzburzyłem się jeszcze bardziej, jak dowiedziałem się, że przez owe trzy tygodnie, gdy list leżał na poczcie, oni nie zrobili NIC, bo czekali na moją zgodę. W XXIw. gdzie są maile , telefony kom. itd. Przeprosili mnie co prawda, ale te trzy tygodnie były "w plecy". Na moje pytanie ...a co jeśli nie wyrażę zgody na naprawę?...Sprzęt odeślą w takim stanie jakim otrzymali - czyli zepsuty. Nie było jednak dla mnie problemem, że Qnap-a nie wymienią tylko naprawią. Miał być sprawny, bez uszkodzeń mech. po naprawie itd. więc powiedziałem OK - naprawiać. Minęło kolejne dwa -trzy tygodnie (dzwoniłem w tym czasie do EURO AGD kilka razy z pytaniem co się dzieje, ile mam jeszcze czekać itd.). Zawsze informowano mnie, że procedura serwisowa w toku, że oni też wysyłają do serwisu ponaglenia itp. Qnap był w serwisie we Wrocławiu, zadzwoniłem więc i tam, ale pani grzecznie wyjaśniła mi, że nie może mi udzielić żadnych informacji, bo ich klientem jest sklep a nie ja - w sumie słusznie. W końcu dostałem SMS-a od EuroAGD, że NOWY Qnap jest do odebrania w sklepie. Procedura trwała ok. 6tyg. ale jestem zadowolony. Sorry...trochę się rozpisałem...
 
W moim przypadku sklep wysłał po tygodniu sms, że towar zostanie naprawiony. Od tamtego momentu mam cały czas status reklamacji "w procesie serwisowym"
Po 3 tygodniach zadzwoniłem co się dalej dzieje. Powiedziano mi na infolinii, że naprawą zajmuje się firma EPA i podano nr RMA. Zadzwoniłem do firmy tam powiedziano mi, że to nie jest ich nr RMA i również po numerze seryjnym nie znaleziono produktu. Na infolinii sklepu Euro RTV Agd upierają się, że wysłano do EPA. Na stronie produktu również jest informacja, że Dystrybutorem jest EPA.

W opisie Jac1k jest informacja, że naprawiano serwer w Wrocławiu (siedziba EPA jest w Szczecinie).
Chciałem wyrazić negatywną opinię na stronie produktu w sklepie, ale mój wpis bez podania przyczyny Odrzucono. Dwie opinie są również negatywne (szybkie awarie i długa naprawa).

Obsługa naprawy jest bardzo słaba.

Czy konkurencja np S ma lepszy serwis, czy też są to ci sami dystrybutorzy na Polskę i baaaaardzo długa naprawa?

Ps. W linku od pigersa jest taki fragment: "Zarówno wymiana, jak i naprawa – w zależności od tego, czego żądaliśmy – powinna być wykonana w odpowiednim czasie. Ustawodawca nie precyzuje, w ile dni sprzedawca powinien wykonać swoje obowiązki, jednak daje nam wskazówkę, że przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru lub cel jego nabycia.

Pozdrawiam.
 
Ps. W linku od pigersa jest taki fragment: "Zarówno wymiana, jak i naprawa – w zależności od tego, czego żądaliśmy – powinna być wykonana w odpowiednim czasie. Ustawodawca nie precyzuje, w ile dni sprzedawca powinien wykonać swoje obowiązki, jednak daje nam wskazówkę, że przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru lub cel jego nabycia.

Pozdrawiam.

Radził bym zapoznać się z zapisami z tej strony: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/

upload_2018-10-18_20-9-23.png

Jeżeli dobrze pamiętam, to po tami okresie masz prawo żądać zwrotu pieniędzy lub wydania nowego produktu wolnego od wad.
 
Ja korzystam z rękojmi.
Dzisiaj po telefonie do Euro... okazało się, że wysłali monit do firmy serwisowej.
Okazało się, że to nie EPA, a firma AB z Wrocławia.
Zadzwoniłem do firmy AB z numerem RMA i okazało się, że ... Nie podjęli jeszcze decyzji co dalej i Pani z pretensjami, że jakim prawem ja dzwonię do nich a nie sklep.

Masakra.
Jak tu odzyskać pieniądze?
Sklep Euro RTV AGD podaje informacje na stronie produktu, że Dystrybutorem jest EPA, a więc celowo wprowadzają w bład.

Kupowałem ponieważ zależało mi też na dobrym serwisie, a tu prawie miesiąc i nawet się nie określili. Co dziwne sklep Euro po kilku dniach wysłał mi SMSa że towar zostanie naprawiony.
 
Oddaj do sklepu i żądają zwrotu kasy widzę opinie, że ts-228A to jakaś lipa, która szybko się psuje.
Tak myślę, że to wina tego zastosowanego procesora czterordzeniowy Realtek RTD1295.
Tak patrzę jeszcze na cenę twojego serwera ts-228A i widzę, że jest bardzo drogo 869 zł...
to mój ts-228 kosztował rok temu 500 zł, a dzisiaj w tym samym sklepie kosztuje 600 zł...
 
Panowie proszę o poradę.
Planuje kupić QNAP TS-253Be 4GB RAM i potrzebne mi są dane które mam na dysku z QNAPa TS-228A.
Jak to zrobić?
Kolega pigers odpisał parę postów wyżej, że przy tym samym modelu działa plug&play, a jak odzyskać dane w moim przypadku?
 
pigers dziękuje za pomoc.

Przełożyłem dysk i po uruchomieniu QNAPa TS-253Be 4GB zrobił migrację.
Po migracji i aktualizacji wystąpiły problemy.
Pozycja "Sieć i przełącznik wirtualny" wyświetlał tylko puste okno.
Po zainstalowaniu Hybrid Station i powiązanych aplikacji i restarcie, większość aplikacji nie uruchamiała się z komunikatem, że najpierw musi się uruchomić Hybrid Station.
Wykonałem restart Qnapa w wersji "10 sekund przytrzymać Reset" i po ponownej instalacji wszystko zaczęło działać (może restart 3 sek by wystarczył?).
W nocy dostałem ostrzeżenie, że wersja firmwaru wgrana na dysku różni się od wersji flashowanej w urządzeniu .
Ponowna aktualizacja ręczna za pomocą pliku pomogła:)
Taka sytuacja;)

Sprzęt bez porównania z TS-228A (dalej czekam na decyzję sklepu, napisałem pismo z żądaniem zwrotu pieniędzy).

Czy QNAP oferuje w jakimś modelu funkcje HDMI-CEC, która pozwala sterować urządzeniami za pomocą jednego pilota?
W Hybrid Station pomimo ustawienia Overscan obrazu na 2.5% , po pewnym czasie przywraca 0- też tak macie?
NAS mam schowany w szafce więc myślę nad zakupem AirMouse, czy polecacie takie rozwiązanie?
Decydując się na upgrade do wersji 8 GB RAM wystarczy dokupić taką samą kość pamięci 4GB czy też mam już zajęte dwa sloty?
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. sieć i przełącznik wirtualny
  2. TS-228A
  3. qnap brak zasilania