Pomoc Błąd połączenia przy odzyskiwaniu danych Time Machine z dysku sieciowego

Rayen

Nowy użytkownik
Noobie
3 Luty 2020
1
0
1
47
QNAP
TS-x31+
Ethernet
1 GbE
Dzień dobry,

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zakresie odzyskania dostępu do backupów Time Machine archiwizowanych na dysku NAS w naszej firmie.

Zaznaczam, że nie jestem informatykiem ani specem od IT lub sieci, jestem właścicielem pracowni architektonicznej. Poniższe rozwiązanie uruchomiłem samodzielnie, na domyślnych ustawieniach, głównie decydując się na QNAP dlatego, że jest łatwy w konfiguracji dla amatora i niezawodny, podobnie jak środowisko systemu Mac OS.

Opis systemu

Serwerem jest QNAP TS-231P, ustawiony domyślnie wg instrukcji do obsługi Time Machine (domyślny użytkownik TMBACKUP z własnym hasłem).
Po stronie klientów jest 6 komputerów MAC: 5 działających na systemie High Sierra wersja 10.13.6 oraz jeden na systemie Mohave 10.14.4. Z przyczyn oprogramowania profesjonalnego, które używamy aktualizacje systemów są ograniczone (nie przechodzimy na wyższe wersje, ale aktualizujemy na bieżąco obecne).

Router obsługujący ruch sieciowy to ASUS RT-AC68U, aktualny, działa prawidłowo, w miarę możliwości lan jest 1k lub 100 (zależnie jaki komputer po stronie klienta). Oprócz komputerów jest dostęp do internetu, dwie drukarki, kilka telefonów na wi-fi. Włączony firewall sprzętowy. Wszystko działa bez zarzutu.
Komputery są spięte po kablu za wyjątkiem Macbooka łączącego się przez Wi-fi.

Urządzenia posiadają ustawione ręcznie adresy IP (DHCP z ręcznie przydzielanym adresem).

Serwer został skonfigurowany do działania jako serwer Time Machine wg instrukcji producenta (wariant uproszczony, "dla jednego użytkownika", co nie powoduje żadnych problemów z archiwizacją), podobnie stacje robocze zostały do niego podpięte zgodnie z instrukcjami Apple. Nie musiałem nic przy tym kombinować. Użytkownik TMBACKUP posiada więc wiele sparsebundles z Time Machine.