Witam,
Kupiłem dysk 8TB WD RED i przed jego wymianą w ósmej zatoce skopiowałem wszystkie dane na wcześniejsze dyski, następnie usunąłem z niego wolumen i wszystko co było z nim związane z udostępnianiem. Następnie podczas pracy serwera wyciągnąłem dysk i wstawiłem w jego miejsce dysk 8TB.
Oczywiście, system go nie wykrył poprawnie, bo dalej widział stary pomimo restartów serwera. W konsoli wydałem polecenie:
Dysk został rozpoznany, sformatowałem go, skopiowałem z powrotem wszystkie dane i działa..., ale do rzeczy:
Zrestartowałem sobie serwer tak na wszelki wypadek i co się okazało, że dysk drugi, który ma jeden sektor walnięty przestał być widoczny, a raczej katalogi z danymi. Dysk widnieje w Menedżerze pamięci i jeśli kliknę na "Stan dysku", tego dysku mam informację:
Przeskanowałem ten dysk, trwało to około 20 godzin i nic się nie zmieniło, nawet nie mam dostępnej opcji "Przywróć wolumen"
Dysk nr 3, z którym nie było żadnych problemów, też przestał być widoczny jak poprzedni, lecz nie posiada informacji SMART odnośnie żadnych błędów.
Podłączyłem te dyski do laptopa i za pomocą aplikacji jak R-Studio czy Linux Reader, nie wykrywają mi zawartych na nich danych. Są jakieś katalogi systemowe i pliki systemowe łącznie z partycjami. Ponadto w Menedżerze pamięci dysk 3 w kółku oznaczony ma kolor fioletowy.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3 Build 20170727
Model serwera: QNAP TS-853 Pro
Kupiłem dysk 8TB WD RED i przed jego wymianą w ósmej zatoce skopiowałem wszystkie dane na wcześniejsze dyski, następnie usunąłem z niego wolumen i wszystko co było z nim związane z udostępnianiem. Następnie podczas pracy serwera wyciągnąłem dysk i wstawiłem w jego miejsce dysk 8TB.
Oczywiście, system go nie wykrył poprawnie, bo dalej widział stary pomimo restartów serwera. W konsoli wydałem polecenie:
Kod:
/etc/init.d/init_lvm.sh
Zrestartowałem sobie serwer tak na wszelki wypadek i co się okazało, że dysk drugi, który ma jeden sektor walnięty przestał być widoczny, a raczej katalogi z danymi. Dysk widnieje w Menedżerze pamięci i jeśli kliknę na "Stan dysku", tego dysku mam informację:
Kod:
Nieprawidłowy! Wykryto błędy na dysku. Zaleca się wymianę dysku.
Status wejścia/wyjścia dysku: nieprawidłowy
Przeskanowałem ten dysk, trwało to około 20 godzin i nic się nie zmieniło, nawet nie mam dostępnej opcji "Przywróć wolumen"
Dysk nr 3, z którym nie było żadnych problemów, też przestał być widoczny jak poprzedni, lecz nie posiada informacji SMART odnośnie żadnych błędów.
Podłączyłem te dyski do laptopa i za pomocą aplikacji jak R-Studio czy Linux Reader, nie wykrywają mi zawartych na nich danych. Są jakieś katalogi systemowe i pliki systemowe łącznie z partycjami. Ponadto w Menedżerze pamięci dysk 3 w kółku oznaczony ma kolor fioletowy.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3 Build 20170727
Model serwera: QNAP TS-853 Pro