Pomoc Brak dostępnych dwóch dysków w TS-853Pro

masqar

Entry Technician
Q Associate
3 Luty 2010
84
14
8
Kraków (Myślenice), (Londyn)
QNAP
TS-x69 Pro
Ethernet
1 GbE
Witam,

Kupiłem dysk 8TB WD RED i przed jego wymianą w ósmej zatoce skopiowałem wszystkie dane na wcześniejsze dyski, następnie usunąłem z niego wolumen i wszystko co było z nim związane z udostępnianiem. Następnie podczas pracy serwera wyciągnąłem dysk i wstawiłem w jego miejsce dysk 8TB.
Oczywiście, system go nie wykrył poprawnie, bo dalej widział stary pomimo restartów serwera. W konsoli wydałem polecenie:
Kod:
 /etc/init.d/init_lvm.sh
Dysk został rozpoznany, sformatowałem go, skopiowałem z powrotem wszystkie dane i działa..., ale do rzeczy:

Zrestartowałem sobie serwer tak na wszelki wypadek i co się okazało, że dysk drugi, który ma jeden sektor walnięty przestał być widoczny, a raczej katalogi z danymi. Dysk widnieje w Menedżerze pamięci i jeśli kliknę na "Stan dysku", tego dysku mam informację:
Kod:
Nieprawidłowy! Wykryto błędy na dysku. Zaleca się wymianę dysku.
Status wejścia/wyjścia dysku: nieprawidłowy

Przeskanowałem ten dysk, trwało to około 20 godzin i nic się nie zmieniło, nawet nie mam dostępnej opcji "Przywróć wolumen"
Dysk nr 3, z którym nie było żadnych problemów, też przestał być widoczny jak poprzedni, lecz nie posiada informacji SMART odnośnie żadnych błędów.

Podłączyłem te dyski do laptopa i za pomocą aplikacji jak R-Studio czy Linux Reader, nie wykrywają mi zawartych na nich danych. Są jakieś katalogi systemowe i pliki systemowe łącznie z partycjami. Ponadto w Menedżerze pamięci dysk 3 w kółku oznaczony ma kolor fioletowy.

Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3 Build 20170727
Model serwera: QNAP TS-853 Pro
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. https://forum.qnap.net.pl/threads/brak-dost%C4%99pnych-dw%C3%B3ch-dysk%C3%B3w-w-ts-853pro.22048/