Help Brak komunikacji z TS-228A i ciągła, intensywna praca dysków, po aktualizacji QTS do 4.4.1.1216

Status
Not open for further replies.

kaesjot

Nowy użytkownik
Noobie
Feb 18, 2020
9
1
3
QNAP
TS-x51
Ethernet
1 GbE
Dzień dobry,

mój TS-228A posiada dwa dyski Seagate IronWolf 4 TB (ST4000VN008) pracujące w RAID 1.
Do NAS’a wgranych jest około 1,5 TB danych (zdjęcia, filmy, muzyka).

16.02.2019 (niedziela) zaktualizowałem QTS do wersji 4.4.1.1216 (20200214)
Wszystko przebiegło bez problemów.
Po kilkudziesięciu minutach NAS przestał być dostępny lokalnie i zdalnie, poprzez WEB, SSH, Qfile i myQNAPcloud itp., odpowiadał na pingi, dyski pracowały bardzo intensywnie, kontrolki LED zachowywały się standardowo, Qfinder go nie znajdował.

W poniedziałek 17.02.2019 około 18:00 sytuacja pozostawała bez zmian – brak komunikacji.
Krótkie naciśnięcie przycisku zasilania nic nie spowodowało.
Dłuższe przyciśnięcie przycisku zasilania wyłączyło NAS’a.
Po włączeniu i uruchomieniu NAS’a przywróciła się komunikacja.
W QTS Pojawił się komunikat o niepoprawnym wyłączeniu NAS’a i o rozpoczętej synchronizacji dysków, inne błędy nie pojawiły się.
Po kilkudziesięciu minutach NAS ponownie przestał być dostępny lokalnie i zdalnie a dyski zaczęły pracować bardzo intensywnie, na pingi odpowiadał – sytuacja analogiczna, jak w niedzielę.
Sytuacja trwa do tej pory, czyli od ponad 80 godzin.

Czas ostatniej synchronizacji w myQNAPcloud to 17.02.2020 (poniedziałek) 18:34.
19.02.2020 (środa) dostałem e-mail’em jedno powiadomienie od antywirusa NAS’a, że nie jest on w stanie zaktualizować definicji wirusów.

Co może być powodem ww. problemu?
Czy synchronizacja dysków może trwać tak długo?
Czy synchronizacja dysków może tak obciążać system, że nie ma on zasobów do jakiejkolwiek komunikacji ze światem zewnętrznym (oprócz pingów)?
Czy mam cierpliwie czekać, czy też mam wykonać inne działania?

Z góry dziękuję Wam za uwagi i pomoc.

Łączę pozdrowienia.

Wersja oprogramowania Firmware: 4.4.1.1216 Build 20200214
Model serwera: QNAP TS-228A
Kolejna doba i cały czas to samo...:-(
Dzisiaj zmieniło się zachowanie NAS’a:
# zanikło charakterystyczne „chrobotanie” dysków – jest względna cisza;
# zielona LED HDD1 miga szybko, jednostajnie, z częstotliwością około 10 Hz (wcześniej migała niejednostajnie, z różną częstotliwością);
# zielona LED HDD2 świeci się na stałe (wcześniej migała niejednostajnie, z różną częstotliwością).

Nie zmieniło się:
# żółta LED od sieci miga standardowo, niejednostajnie, w miarę transmisji pakietów;
# zielona LED zasilania świeci się na stałe;
# w dalszym ciągu nie ma jakiegokolwiek dostępu sieciowego do NAS’a (oprócz odpowiedzi na pingi).

Dodatkowo, wczoraj, 24.02 o 17:30, przyszedł e-mail z powiadomieniem:
Code:
Severity: Warning
Date/Time: 2020/02/23 13:02:38
App Name: Storage & Snapshots
Category: Disk
Message: [Storage & Snapshots] Failed to upload disk analysis data. Disk: Host: Disk 1.
 
O.K., spróbuję dzisiaj.
Mam nadzieję, że zgodnie z opisem, nie stracę danych.
Spróbowałem jednak wyłączenia NAS’a przyciskiem zasilania > 5 sekund i ponownego włączenia.
NAS uruchomił się i zaczął synchronizację RAID.
Cały czas NAS był dostępny i pracował prawidłowo.
Synchronizacja zajęła niecałe 16 godzin i zakończyła się powodzeniem.

Ponieważ pojawił się komunikat „System plików nie jest czysty”, to wykonałem sprawdzenie systemu plików, co zajęło około 30 minut i zakończyło się powodzeniem.

W tym momencie wydaje się, że wszystko jest O.K.
Proszę nie zamykać jeszcze tematu.
Popracuję trochę z NAS’em i dam znać, czy wszystko działa.
Wygląda, że wszystko jest już w porządku.
Bardzo dziękuję za wsparcie.
Proszę o zamknięcie tematu.
 
Status
Not open for further replies.