Pomoc Brak możliwości połączenia się z NASem spoza sieci LAN.

bithoven

Nowy użytkownik
Noobie
11 Luty 2015
2
0
1
Wrocław
QNAP
TS-x53A
Ethernet
1 GbE
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.2.0299 Build 20170901
Model serwera: QNAP TS-453A

Witam,
po pewnym czasie przeniosłem się z NAS'a S na QNAP - model jak wyżej.
Jest on podłączony do modemu/routera LTE FRITZ!BOX 6840 LTE za pomocą skrętki 1 Gbit/s. 3 komputery (wszędzie WIN 10 home x64) również podłączone są do tego routera za pomocą identycznego kabla.
Uruchomiłem myqnapcloud.com. Początkowo pozwołiłem NASowi na routerze na automatyczne otwieranie portów za pomocą UPNP.

Objawy mojego problemu są następujące:
Kiedy komputery w sieci LAN pracują, to nie ma problemu, żeby połączyć się nawet z komórki do serwera NAS. Po wyłączeniu komputerów po ok. godzinie otrzymuję informację z serwera na mail'a o treści jak poniżej:
[myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is not available. You may not be able to manage or share the file(s)/folder(s) stored on this QNAP device via myQNAPcloud web site.

Od tego czasu nie mogę się już zalogować na serwer zdalnie. Jak uruchomi się komputery, które mają zmapowane już dyski z serwera, to wszystko wraca do normy.
Zlikwidowałem UPNP i zalecane porty otworzyłem ręcznie na routerze... sytuacja niestety się powtarza. Po kilku próbach czasami się odblokowuje system i mogę się połączyć z NASem zdalnie. Tak jakby wchodzi w stan uśpienia i ciężko go obudzić.

Znalazłem takie ustawienia:
upload_2017-9-18_19-28-42.png

może ten tryb gotowości należy ustawić inaczej? Może mieć wpływ?
Inne ustawienia zasilania:
upload_2017-9-18_19-30-18.png

upload_2017-9-18_19-30-52.png

upload_2017-9-18_19-31-31.png

upload_2017-9-18_19-32-18.png


Reasumując miło by było, gdyby QNAP nie zasypiał i był zawsze szybko dostępny (lepsze dla dysków NASowych jest zasypianie czy jednak ciągła praca)?
Z góry dziękuję za poradę.
 
dyski nas są przeznaczone do pracy ciągłej , z wyłączaniem się nie lubią.

Skoro maila dostałes tzn ze do tego momentu Q działa.

Czy mozesz sterować Q za pomocą aplikacji mobilnej z telefonu/tabletu BEZ włączania komputerów (zdalnie z internetu nie sieci lokalnej)?
 
dyski nas są przeznaczone do pracy ciągłej , z wyłączaniem się nie lubią.

Skoro maila dostałes tzn ze do tego momentu Q działa.

Czy mozesz sterować Q za pomocą aplikacji mobilnej z telefonu/tabletu BEZ włączania komputerów (zdalnie z internetu nie sieci lokalnej)?

Właśnie sprawdziłem - bez włączania komputerów zazwyczaj nie mogę połączyć się z Qnapem (chociaż wczoraj raz mi się ten cud udał, może się akurat jakoś aktualizował i nie spał... sprawdzając po kilku godzinach już znowu spał i połączyć się nie mogłem).
Uruchomiłem teraz komputery stacjonarne pracujące w LANie i teraz mogę się połączyć z komórki spoza sieci LAN (LTE) przez np. Qflie i Qmanager. Zazwyczaj mogłem też wejść przez wyszukiwarkę, jednakże dzisiaj jak wchodzę na myqnapcloud, to wyskakuje mi CloudLink is not installed or does not function correctly i połączenie nie jest możliwe. Klikając na link w menu pod My Devices, nie łączy się i wyskakuje stronka z alternatywnymi możliwościami połączenia w oparciu o port 443 - co również nie działa.
Update:
wszedłem w sieci LAN na serwer i w zakładce Cloud Link pojawia się taka informacja jak na poniższym Screenie:
upload_2017-9-19_11-25-39.png

Wchodząc na zakładkę z konfiguracją routera widzę, że porty są niepootwierane.
upload_2017-9-19_11-28-6.png


Wchodząc na przekierowania portów są jednak otwarte...
upload_2017-9-19_11-30-52.png

i inna zakładka...
upload_2017-9-19_11-33-24.png

Czy to jakoś bardziej rozświetla sytuację? Bo ja szczerze mówiąc zgłupiałem...
 

Załączniki

  • upload_2017-9-19_11-24-6.png
    upload_2017-9-19_11-24-6.png
    29,8 KB · Wyświetleń: 84
  • upload_2017-9-19_11-32-20.png
    upload_2017-9-19_11-32-20.png
    10,4 KB · Wyświetleń: 85
mam takie same ustawienia:

upload_2017-9-19_17-19-46.png


1. mam "wrażenie" że router celem oszczędzania energii/pakietu wyłącza porty albo wrzuca je w tryb "low power", może wstawienie switcha po drodze załatwi problem ?
2. walnięty firmware, znajdz jakiś czysty używany dysk, wyjmij wszystkie dyski , do 1. kieszeni wstaw ten "nowy" dysk i postaw system od nowa i zbadaj sytuacje
3. walnięty NAS/port LAN - czy ten model ma dwa porty LAN - może do drugiego trzeba przepiąć ?

tyle mi do głowy przychodzi .. czekamy na wyniki testów , powodzenia!
aaa no i podstawa - wymień kabel lan między NAS a routerem!
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. zasypianie