Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.2.0299 Build 20170901
Model serwera: QNAP TS-453A
Witam,
po pewnym czasie przeniosłem się z NAS'a S na QNAP - model jak wyżej.
Jest on podłączony do modemu/routera LTE FRITZ!BOX 6840 LTE za pomocą skrętki 1 Gbit/s. 3 komputery (wszędzie WIN 10 home x64) również podłączone są do tego routera za pomocą identycznego kabla.
Uruchomiłem myqnapcloud.com. Początkowo pozwołiłem NASowi na routerze na automatyczne otwieranie portów za pomocą UPNP.
Objawy mojego problemu są następujące:
Kiedy komputery w sieci LAN pracują, to nie ma problemu, żeby połączyć się nawet z komórki do serwera NAS. Po wyłączeniu komputerów po ok. godzinie otrzymuję informację z serwera na mail'a o treści jak poniżej:
[myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is not available. You may not be able to manage or share the file(s)/folder(s) stored on this QNAP device via myQNAPcloud web site.
Od tego czasu nie mogę się już zalogować na serwer zdalnie. Jak uruchomi się komputery, które mają zmapowane już dyski z serwera, to wszystko wraca do normy.
Zlikwidowałem UPNP i zalecane porty otworzyłem ręcznie na routerze... sytuacja niestety się powtarza. Po kilku próbach czasami się odblokowuje system i mogę się połączyć z NASem zdalnie. Tak jakby wchodzi w stan uśpienia i ciężko go obudzić.
Znalazłem takie ustawienia:
może ten tryb gotowości należy ustawić inaczej? Może mieć wpływ?
Inne ustawienia zasilania:
Reasumując miło by było, gdyby QNAP nie zasypiał i był zawsze szybko dostępny (lepsze dla dysków NASowych jest zasypianie czy jednak ciągła praca)?
Z góry dziękuję za poradę.
Model serwera: QNAP TS-453A
Witam,
po pewnym czasie przeniosłem się z NAS'a S na QNAP - model jak wyżej.
Jest on podłączony do modemu/routera LTE FRITZ!BOX 6840 LTE za pomocą skrętki 1 Gbit/s. 3 komputery (wszędzie WIN 10 home x64) również podłączone są do tego routera za pomocą identycznego kabla.
Uruchomiłem myqnapcloud.com. Początkowo pozwołiłem NASowi na routerze na automatyczne otwieranie portów za pomocą UPNP.
Objawy mojego problemu są następujące:
Kiedy komputery w sieci LAN pracują, to nie ma problemu, żeby połączyć się nawet z komórki do serwera NAS. Po wyłączeniu komputerów po ok. godzinie otrzymuję informację z serwera na mail'a o treści jak poniżej:
[myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is not available. You may not be able to manage or share the file(s)/folder(s) stored on this QNAP device via myQNAPcloud web site.
Od tego czasu nie mogę się już zalogować na serwer zdalnie. Jak uruchomi się komputery, które mają zmapowane już dyski z serwera, to wszystko wraca do normy.
Zlikwidowałem UPNP i zalecane porty otworzyłem ręcznie na routerze... sytuacja niestety się powtarza. Po kilku próbach czasami się odblokowuje system i mogę się połączyć z NASem zdalnie. Tak jakby wchodzi w stan uśpienia i ciężko go obudzić.
Znalazłem takie ustawienia:
może ten tryb gotowości należy ustawić inaczej? Może mieć wpływ?
Inne ustawienia zasilania:
Reasumując miło by było, gdyby QNAP nie zasypiał i był zawsze szybko dostępny (lepsze dla dysków NASowych jest zasypianie czy jednak ciągła praca)?
Z góry dziękuję za poradę.