Pomoc Debian albo inny czysty Linux na nowoczesnym QNAP-ie (nie ARM z 2010)

tklim

Passing Basics
Beginner
12 Wrzesień 2008
10
1
3
Witam

Zacznę od tego, że mam stary TS-410 i sporo się kiedyś bawiłem na nim z Debianem. To tak żeby nie było, że jestem nowicjuszem :)

Więc rozważam zainwestowanie w TS-873, albo którąś z wersji TS-1635 - interesuje mnie sam hardware, ze względu na jego lekkość i kompaktowość przy tej liczbie zatok dyskowych. Natomiast absolutnie nie chcę na nim QTS - chciałbym albo Debiana, albo inną czystą dystrybucję (nie żadne Ubuntu Native na QTS).

Więc pytanie: czy ktoś próbował stawiać normalnego Linuxa na TS-873 albo TS-1635? Udało się? Ten drugi ma kilka wersji z różnymi procesorami - powiedzmy że interesują mnie wszystkie. A może są jakieś ciekawe materiały na ten temat (poza stroną cyrius.com)?
 
Akurat Debiana z instalatorem headless/ssh to sobie nawet sam umiem spreparować - tak naprawdę istotna jest dla mnie inna kwestia, mianowicie jak dobrze/źle stockowy kernel radzi sobie ze sprzętem QNAP w przypadku tych konkretnych modeli, które podałem - zainwestowanie 4200 czy tam 6500 zł nie jest dla mnie problemem, o ile to będzie dobrze działać i spełniać swoje założenia pod potrzeby firmowe, natomiast nie stać mnie na wydanie takiej kasy w ciemno, ryzykując że zostanę z mocno przepłaconą zabawką do składowania filmów i muzyki :)

btw. Pamiętam, że w przypadku TS-410 i Kirkwood ARM, standardowy Debian sobie generalnie radził, jedynie w paru sprawach musiał się wspomagać programikiem qcontrol - to by problemem nie było. W zasadzie głównym wymogiem dla mnie jest, aby kernel rozpoznawał wszystkie 8/16 dysków, również w trybie hot-swap i z pełną wydajnością sprzętu + interfejsy sieciowe, choćby w trybie 1 Gbps + USB w trybie 3.0. No i pozwalał na regulację wentylatorów, choćby manualnie z konsoli - resztę już sobie oprogramuję. Dosłownie nic więcej tam by nie było, poza ssh i nfs-kernel-server.