Komunikat "Wystąpiła awaria systemu. Urządzenie ma za mało systemowej pamięci specjalnej..."

Artproject-2004

System Engineer
Q Specialist
2 Lipiec 2021
167
1
36
28
QNAP
TS-x51
Ethernet
null
Witam, wczoraj komunikat pojawił się raz, ale po restarcie wyglądało jakby NAS wrócił do normy. Dzisiaj niestety znowu to samo, zużycie RAM (18GB) na 100%, a praktycznie wszystko wyłączone. Widziałem na forum, że takie rzeczy jakiś czas temu miały miejsce i aktualizacja firmware likwidowała problem.

Zaktualizowałem do najnowszej "bety", ale póki co nie mogę zdalne wymusić restartu.

Jak się za to zabrać?
c87cd273c09b707f8c4bdb8ca1f3f54d.jpg
3562992ee031e070938d333f591c12e1.jpg
 
Dziwna sprawa na ostatniej wersji beta QTS 5.1.0.2348 działam już chyba ok 2 tyg. i wczoraj w nocy też mi się trafiło to "szczęście".
Komunikaty identyczne CPU 0% albo -% (bez wartości), RAM 100%, albo -% też bez żadnych cyferek, działanie interfejsu mocno spowolnione, ale zarówno w Monitorze zasobów jak i HTOP zajętość CPU poniżej 10%, RAM'u poniżej 50%. Wyłączyłem wszystko w App Center, restarcik i ździwko - te same błędy przy czystym AppCenter . Pomyślałem, że może jakieś indeksowanie, albo inne gówno leci którego nie widzę. Było dość późno więc poszedłem spać, może mu przejdzie do rana ;)
Rano bez zmian. Interfejs dalej się ślimaczy, ale pojawiło się nowe ostrzeżenie: "Wolumin systemowy ma status „Odczyt/usuwanie”. Sprawdzam zajętość SSD'ka - 20% na migawki - OK, Zajęte miejsce ok 46% plus wolne ok 80GB powyżej progu ostrzegawczego, a ten mi krzyczy o braku miejsca?
Co to znaczy, gdy wolumin ma status „Odczyt/usuwanie” i co mogę zrobić?
Na dysku wolnego ponad 200GB, a na powyższej stronce piszą o możliwych problemach gdy wolne miejsce spadnie poniżej 32GB, więc mam spory zapas.
Najpierw zauważyłem wywalone migawki tym dysku zamiast ustawionych siedmiu jest tylko jedna i to z dzisiejszej nocy inne wcięło (?), a ta chyba bezużyteczna. Jednym z pomysłów na wolumen ze statusem odczyt/usuwanie było usunięcie niechcianych migawek, a że ta jedyna i tak nie budziła mojego zaufania to ją skasowałem. Restart i czysty system wrócił do żywych. Zaczynam po kolei włączać apki z AppCenter i zauważyłem wywalone kontenery, a dokładniej ich brak. To znaczy na dysku są wszystkie dane i obrazy, ale w Container Station pustka. Kontenerami postanowiłem zająć się później, pewnie jutro. Na razie uruchomiłem wszystkie "moje" apki w AppCenter, w Multimedia Console zobaczyłem brak indeksów i miniatur. Rozpoznawanie twarzy, obiektów i obrazów podobnych również brak. Zaglądam w Zarządzanie zawartością i źródła zawartości - wszystko wyczyszczone.
Obecnie póki co całość działa normalnie, Indeksy i miniatury wygenerowane od nowa, ale musiałem ręcznie pododawać źródła multimediów. Rozpoznawania jeszcze się generują.
Nie wiem co wywaliło system (beta), czy Container Station 3 (również beta), czy też może spowodowały to problemy z fikcyjnym "brakiem miejsca" na dysku systemowym.

Jak sytuacja u Ciebie?
U mnie co najmniej dziwnie, bo problem samoistnie ustąpił. Support przyjrzał się sprawie i nie znalazł źródła problemu. Obecnie to co chodziło, chodzi nadal, jedyny problem/niedogodność taka, ze po restarcie NAS, moja maszyna wirtualna w Virtualization Station nie startuje.
1 — kopia.png

Muszę przeklikeć konfigurację Virtual switch i wtedy wraca do normy. Poczekam na stabilną wersje firmware, albo jak mnie najdzie wena, to 3 sek. reset ustawień sieciowych - zgodnie z zaleceniami.
Sprawdź swoje zużycie zasobów:
Kod:
df -h |head
Nie znalazłem patentu na rozwiązanie problemu z miejscem na folderze /, natomiast aby zwiększyć rozmiar udziału /tmp to podrzucam link do źródła QNAP forum
Może się przyda.
 
Jestem na wyjeździe, ale nikt w domu na razie się nie skarży.
Przed wyjazdem wyglądało ok.
Jeśli chodzi o miejsce na dysku to pomimo sporego zapasu miejsca system krzyczał że go nie ma.
Zrobiłem jak we wcześniej wklejanym linku, chciałem zrobić porządek z migawkami i okazało się, że ich nie ma. Jest tylko jedna zrobiona już na systemie alarmującym o błędach. Po jej skasowaniu nie miałem ostrzeżeń więc chyba pomogło skasowanie tej ostatniej-dziwnej migawki.
Kontenerów nie zdążyłem ruszyć więc nie wiem czy to przypadkiem nie wina wersji beta Container Station
 
ale czemu wgrywasz wersję TESTOWĄ firmware ??
Miałem już Betę (i tu przyznaję, że był mój błąd) , zatem aktualizacja do RC nic teoretycznie nie szkodzi, a sądziłem, że pomoże - bo sprawa obiła się o inżynierów Centrali
Połączono posty:

Natomiast nie wiem jak to traktować, czy to problem Qnapa (za mało miejsca na tmp), czy MariaDB 10 (,że sypie logami i zapycha tmp)
Połączono posty:

Na tę chwilę opcje są chyba dwie - albo wywalenie MariaDB 10 i ponowna instalacja do jakiegoś kontenera, albo jakiś patch w nowej wersji firmware'u w tym zakresie. Stąd moje zapytanie/prośba do @Silas Mariusz
 
Widzę, że dzisiaj oficjalnie wypuszczono 5.1.0.2444 build 20230629. Jako, że korzystałem z kanału bety miałem te wersję już kilka dni temu. Niestety niepokojące jest to, że ten problem nadal tu występuje. Powoduje go MariaDB, która zapycha któryś z folderów / lub /tmp.
Czy próbować przeinstalować tę dzisiejszą wersję firmware manualnie ?
 
Przepraszam Was chłopaki, ale jest jakiś fuckup. Wszystkich, którzy mają ten problem zapraszam na helpdesk.
md13 czyli /mnt/ext jest zapchane
W przypadku @Artproject-2004 zapycha sie /tmp co jest jeszcze dziwniejsze
jeśli nadal masz ten problem, to proszę o kontakt via helpdesk
 
  • Lubię to
Reakcje: Artproject-2004

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. firmware
  2. urządzenie ma za mało
  3. non-root
  4. Urządzenie ma za mało systemowej pamięci.
  5. wirtualna maszyna
  6. usuwanie migawek
  7. mysql export
  8. mariadb
  9. beta
  10. problem po restarcie
  11. awaria systemu
  12. Komunikat: wystąpiła awaria systemu. Urządzenie ma za mało systemowej pamięci..
  13. odczyt/usuwanie