Który model serwera QNAP wybrać?

R

rosa

Guest
Proszę o radę. Zastanawiam się nad kupnem jednego z nasów Qnap. Biorę pod uwagę następujące modele:


TS-251, TS-251C i HS-251.


Moje potrzeby:


Kopia zapasowa (Time Machine i PC)

Muzyka (także z wykorzystaniem iTunes).

Filmy. Na urządzeniach przenośnych (głównie Apple), ale także na TV Sony (żaden SMART, zwykły monitor).

Zdjęcia – przechowywanie i udostępnianie zdjęć, także na urządzeniach mobilnych.


Podsumowując – funkcje rozrywkowo-multimedialne równie ważne jak backup i przechowywanie. Nie jestem zaawansowanym programistą więc, pewnie 90% funkcji nasa nie wykorzystam i to nie jest dla mnie najważniejsze.


Z tego co widzę, funkcjonalności i parametry techniczne wszystkich trzech nasów są takie same (pomijając jakieś drobne rzeczy). I teraz pytania.


1. Czym się różni TS-251 od TS-251C poza wyglądem i ceną. Różnica kilkuset złotych w cenie sugeruje, że różnica jest i nie chodzi tylko o wygląd L.

2. HS-251 lepiej wygląda, rozważam opcję postawienia nasa w szafce rtv i wówczas ten model byłby niezły, ale to nie jest priorytet.

3. Jednym z ważnych powodów wyboru qnapa jest wejście HDMI – tak aby wykorzystać TV w razie potrzeby bez użycia apple TV (który posiadam) i bezpośrednio oglądać na TV filmy. Mam pytanie jak to działa, bo znalazłem taką recenzję podsyłam link:

http://www.morele.net/serwer-plikow-qnap-hs-251-2g-698592/#div4


Użytkownik pisze tu o problemach z odtwarzaniem mediów właśnie przez HDMI. Czy ktoś wie, czy to kwestia konfiguracji, albo czy ten problem występuje także w TS-251 i TS-251C?