Pomoc Naprawa uszkodzonego pliku

chemik333

Passing Basics
Beginner
22 Marzec 2016
14
1
3
43
QNAP
TS-x51
Ethernet
100 Mbps
Witam,
Problem dotyczy przypadków (ja się z tym tylko tak spotkałem), gdy za pomocą aMule ściągam plik, który jest najprawdopodobniej uszkodzony. Kilka razy już mi się zdarzyło ściągnąć plik wideo (AVI), który pojawia się w katalogu i jest widoczny w FileStation5 wśród innych, natomiast przy jego ikonce kręci się kółko przez ok. 10-15 sekund po czym wyświetla się szara ikonka symbolizująca obrazek zamiast innej ikonki. Pliku nie da się uruchomić, skopiować, przenieść ani skasować, a na tym ostatnim w takim przypadku mi zależy najbardziej. Mam udostępniony w sieci katalog, w którym się znajduje ten plik. Uruchamiając z dowolnego komputera podgląd plików w tym katalogu nie widzę uszkodzonego pliku.
Restart Qnapa nic nie zmienia, logowanie jako admin, również wykonywałem w Panel sterowania -> dyski i migawki -> Dyski VJBOD -> Działanie -> "Skanuj teraz" po czym następowało skanowanie uszkodzonych bloków.
W momencie wydania dyspozycji przeniesienia pliku Filestation odświeża się po 1 sekundzie jak by nigdy nic bez żadnej zmiany.
W momencie wydania dyspozycji skasowania pliku Filestation i że ma skasować całkowicie, wyskakuje po 3 sekundach ten sam katalog a w dolnym prawym rogu wyskakuje ostrzeżenie które pojawia się w logach, że "plik + ścieżka są failed to delete".
Bardzo proszę o podpowiedź czym przeskanować dysk / jak usunąć trwale ten plik? Mój jedyny sposób to format dysku i instalacja Qnapa od nowa %-}

Obecna wersja oprogramowania systemowego: 4.3.4.0537 - 2018/03/31 (choć ten problem spotkałem pierwszy raz chyba z półtora roku temu ale olałem go wtedy, więc wersja systemu nie ma na to wpływu)
Model serwera: QNAP TS-451A
 
Chodzi o możliwość usunięcia... tu system jak by blokował w jakiś sposób dostęp do niego. Ja nie chcę go naprawiać, tylko usunąć jak napisałem:
[...] Pliku nie da się uruchomić, skopiować, przenieść ani skasować, a na tym ostatnim w takim przypadku mi zależy najbardziej.[...]

Starałem się wszystko opisać szczegółowo... stąd może takie wrażenie
 
na pewno aMule już z niego nie korzysta ?

z poziomu SSH QNAPa lsof | grep "sciezka do pliku" powie nam czy plik jest otwarty przez jakiś program,
jesli nic nie dostaniesz w wyniku działania

upload_2018-4-2_8-13-55.png


to plik nie jest blokowany przez żadną aplikację i można go śmiało usunąć za pomocą rm "sciezka do pliku"

upload_2018-4-2_8-15-6.png
 
Bardzo dziękuję za wskazówki!
Po raz pierwszy uruchomiłem PuTTY - udało się. Z linuxem konsolowym dotychczas styczności nie miałem, ale przypomniały mi się czasy dos'a co trochę pomogło :)
Niestety polecenia lsof nie umiałem użyć - nie mam pojęcia o co z "/kowai" chodzi... poradziłem sobie (na wszelki wypadek) z tym tak, że zamknąłem aplikację aMule. Oczywiście po zamknięciu nie działało dalej kasowanie w Filestation. Wg mnie nie tu był problem, bo inne pliki z których korzysta w danej chwili mogę wywalać kiedy chcę.
Niestety też rm zwykłego nie umiałem użyć, gdyż tam było sporo spacji w nazwie i komenda wypisywała, że nie ma takiego pliku.
Ale pojąłem mniej więcej o co chodzi i na jednej ze stron z komendami znalazłem info o parametrze -r. Przegrałem wszystko z katalogu do innego (oprócz nieszczęsnego pliku), następnie skasowałem cały katalog z zawartością przez rm -r (myślałem że usunę samą zawartość, ale katalog też wywaliło), potem założyłem na nowo katalog i przegrałem do niego to co było tam wcześniej. Na koniec uruchomiłem aMule, który działa działa poprawnie, a nieszczęsnego pliku już nie ma.
Próbowałem też użyć komendy mv bo wydaje mi się, że w nazwach uszkodzonych plików pojawiały się dziwne znaczki, ale przez spacje w nazwie mi się nie udało. Czy spacje zastępuje się jakimiś znaczkami w takiej operacji? Ew. czy jakieś dziwne wyświetlane znaki zapytania i inne "chińskie cuda" w nazwach mogą powodować odmowę dostępu do pliku?
 
Dziękuję - potestuję :)

A odnośnie krzaczków w nazwach ściągniętych plików - czy może to powodować błędy w dostępie i w operacjach (kopiowanie, przenoszenie, zmiana nazwy) na nich?
 
na pewno aMule już z niego nie korzysta ?

z poziomu SSH QNAPa lsof | grep "sciezka do pliku" powie nam czy plik jest otwarty przez jakiś program,
jesli nic nie dostaniesz w wyniku działania

Pokaż załącznik 21640

to plik nie jest blokowany przez żadną aplikację i można go śmiało usunąć za pomocą rm "sciezka do pliku"

Pokaż załącznik 21641
Najlepiej jeszcze zanim cokolwiek się zrobi wyłączyć eMule.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. emule