Witam,
Borykam się ostatnio z problemem znikającego NAS'a z sieci lokalnej. Adres IP ustawiony na sztywno, wszystko działało świetnie i nagle już dwa razy w ostatnich kilku dniach NAS "znika" z sieci. Nie pomaga reset urządzeń sieciowych bądź zmiana portu LAN w NAS'ie. Drugi port LAN ustawiony na auto więc powinien sam pobrać IP i być widocznym w QFinderze - tak się nie dzieje. NAS nie odpowiada na ping, nie widać żadnych usług (znikają mapowane dyski, nie można się zalogować do żadnej usługi jak QTS, torrent, putty itd). NAS przestaje również rejestrować się w usłudze myQNAPCloud. Ogólnie wygląda to jakby karta sieciowa zastrajkowała. Diody na karcie świecą poprawnie. Jedyną opcją odzyskania kontaktu z serwerem jest manualne wyłączenie przyciskiem i restart. Oczywiście jest to niezdrowe dla systemu plików oraz do wykonania tylko lokalnie - gdy jestem poza domem to tracę jakąkolwiek szansę na naprawę sytuacji.
Proszę o sugestie. Jak tylko zresetuję system wyślę zgłoszenie na support.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.0546 build 20180504 (najnowszy, potwierdzę jak zresetuję serwer w domu).
Model serwera: QNAP TS-253A
Borykam się ostatnio z problemem znikającego NAS'a z sieci lokalnej. Adres IP ustawiony na sztywno, wszystko działało świetnie i nagle już dwa razy w ostatnich kilku dniach NAS "znika" z sieci. Nie pomaga reset urządzeń sieciowych bądź zmiana portu LAN w NAS'ie. Drugi port LAN ustawiony na auto więc powinien sam pobrać IP i być widocznym w QFinderze - tak się nie dzieje. NAS nie odpowiada na ping, nie widać żadnych usług (znikają mapowane dyski, nie można się zalogować do żadnej usługi jak QTS, torrent, putty itd). NAS przestaje również rejestrować się w usłudze myQNAPCloud. Ogólnie wygląda to jakby karta sieciowa zastrajkowała. Diody na karcie świecą poprawnie. Jedyną opcją odzyskania kontaktu z serwerem jest manualne wyłączenie przyciskiem i restart. Oczywiście jest to niezdrowe dla systemu plików oraz do wykonania tylko lokalnie - gdy jestem poza domem to tracę jakąkolwiek szansę na naprawę sytuacji.
Proszę o sugestie. Jak tylko zresetuję system wyślę zgłoszenie na support.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.0546 build 20180504 (najnowszy, potwierdzę jak zresetuję serwer w domu).
Model serwera: QNAP TS-253A