Symptomy:
Podczas logowania do panelu zarządzania QNAP i wpisaniu poprawnego loginu i hasła wyświetla się niebieski ekran i kręcące się kółko ładowania a logowanie nie dochodzi do skutku.
Przyczyna:
Dla wszystkich możliwych powyżej wariantów należy skorzystać z SOP (standardowej procedury operacyjnej), aby wyeliminować możliwe usterki i zawęzić poszukiwania gdzie istnieje problem.
W przypadku, kiedy występuje problem z wczytywaniem jakichkolwiek elementów panelu zarządzania systemu QNAP, należy spróbować usunąć cache przeglądarki. W przeglądarkach Chrome/Edge/Firefox można łatwo to zrobić naciskając przycisk F12 (narzędzia developera) i zaznaczając opcję Disable cache. Następnie należy odświeżyć stronę naciskając na klawiaturze Shift + F5 (lub ⌘ Command + Shift + R na Mac).
W przeglądarce Safari (Mac) należy nacisnąć na klawiaturze przycisk ⌥ Option + ⌘ Cmd + E, a następnie nacisnąć przycisk Shift i kliknąć w pasku adresu ikonkę Odśwież.
Jeśli rozwiązanie nie skutkuje lub jest za trudne proszę sprawdzić czy problem występuje też na innych przeglądarkach, a nawet na innych komputerach.
Czy wszystkie powyższe czynności zostały wykonane, czyli usunięcie cache, wyłączenie cache i odświeżenie strony i problem nadal występuje?
W takim przypadku może oznaczać to uszkodzenie pliku konfiguracyjnego dotyczące panelu logującego się użytkownika.
W tym przypadku należy zalogować się do serwera za pomocą FAQ SSH - czyli PuTTY.
Jeśli powyższe rozwiązania nie skutkują, skontaktuj się z pomocą techniczną QNAP.
FAQ - Jak zgłosić problem na Helpdesk do QNAP? / Kontakt z pomocą techniczną QNAP
Podczas logowania do panelu zarządzania QNAP i wpisaniu poprawnego loginu i hasła wyświetla się niebieski ekran i kręcące się kółko ładowania a logowanie nie dochodzi do skutku.
Przyczyna:
- bardzo rzadko - przeglądarka internetowa nie odświeżyła cache lub Adblock blokujący skrypty java
- niemal niemożliwe - uszkodzony profil użytkownika
- 1:milion - uszkodzony system lub pliki konfiguracyjne
Dla wszystkich możliwych powyżej wariantów należy skorzystać z SOP (standardowej procedury operacyjnej), aby wyeliminować możliwe usterki i zawęzić poszukiwania gdzie istnieje problem.
W przypadku, kiedy występuje problem z wczytywaniem jakichkolwiek elementów panelu zarządzania systemu QNAP, należy spróbować usunąć cache przeglądarki. W przeglądarkach Chrome/Edge/Firefox można łatwo to zrobić naciskając przycisk F12 (narzędzia developera) i zaznaczając opcję Disable cache. Następnie należy odświeżyć stronę naciskając na klawiaturze Shift + F5 (lub ⌘ Command + Shift + R na Mac).
W przeglądarce Safari (Mac) należy nacisnąć na klawiaturze przycisk ⌥ Option + ⌘ Cmd + E, a następnie nacisnąć przycisk Shift i kliknąć w pasku adresu ikonkę Odśwież.
Czy wszystkie powyższe czynności zostały wykonane, czyli usunięcie cache, wyłączenie cache i odświeżenie strony i problem nadal występuje?
W takim przypadku może oznaczać to uszkodzenie pliku konfiguracyjnego dotyczące panelu logującego się użytkownika.
W tym przypadku należy zalogować się do serwera za pomocą FAQ SSH - czyli PuTTY.
- Połącz się do serwera za pomocą SSH
- Wyzeruj konfiguracje pulpitu QNAP, wykonując poniższe polecenia:
Bash:mv /etc/config/.qos_config /etc/config/.qos_config.old # zrestartuj serwer Web/panelu zarzadzania /etc/init.d/thttpd.sh restart
Jeśli powyższe rozwiązania nie skutkują, skontaktuj się z pomocą techniczną QNAP.
FAQ - Jak zgłosić problem na Helpdesk do QNAP? / Kontakt z pomocą techniczną QNAP