[POMOCY] Po zaniku zasilania nie mogę połączyć się z Mac'a

bodekel

Nowy użytkownik
Noobie
Mar 4, 2009
4
0
1
Witam,
Padło zasilanie i po podniesieniu systemu klienci PC mogą łączyć się bez problemu z moim TS-209 II, natomiast klienci Mac niestety nie :( Wcześniej wszystko ładnie chodziło. W firmie mam stare Macintoshe Blue z sytemem 9, ale to nie było przeszkodą bo wcześniej wszystko działało. Mój NAS ma firmvare 2.1.2 bulid 1113. Proszę o pomoc.
 
nie mogą się połączyć tzn ?
pokazuje się jakiś błąd, na wszystkich usługach tak jest (http, ftp etc) itd?
Padło zasilanie wszędzie czy tylko przy QNAPie ?
sprecyzuj pytanie bo za mało kąkretów ...
 
Zasilanie padło tylko na QNAPie. Z Maca łączyłem się poprzez Chooser wybierając AppleShare montowałem katalog "public" na desktopie. W ten sposób miałem dostęp do danych. Tylko w taki sposób korzystałem z QNAPa. W tej chwili w Chooser/AppleShare Mac'a jest widziany QNAP, mogę następnie próbować się zalogować wprowadzając login i hasło i tu koniec. Następuje zawieszenie Macintosha. Dzieje się tak na każdym Macu w sieci. Wgrywałem ponownie fimware bez rezultatu. Wyłączałem i włączałem ponownie AppleTalk Networking.
Bogdan
 
a działa PA(http) na Mac ?
czy po podniesieniu systemu wrócił do ustawień fabrycznych czy tak jak było ?
podniesienie systemu = restart ?
 
Panel administracyjny działa z poziomu przeglądarki (http). Po zaniku zasilania QNAP podniósł się ze starymi ustawieniami (użytkownicy, mapowanie itd.) Restart nic nie daje.
 
Rozwiązałem problem. Należy skasować następujące katalogi:
.AppleDB/
.AppleDesktop/
.AppleDouble/
które znajdują się w udostępnianym folderze. W moim przypadku był to /Public. Należy to uczynić od strony Linuxa. Można użyć telnetu lub ssh, wymagane są uprawnienia administratora.